Според нов доклад на Pew Research Center 36% от потребителите, притежаващи смартфон, използват чат приложения като Kik, WhatsApp или iMessage. Сред по-младото поколение те дори са още по-популярни - 49 на сто от ползващите смартфони на възраст между 18 и 29 години употребяват този вид приложения.

Според Kik Interactive апликацията му обхваща значителен дял от тази потребителска база. Стартъпът твърди, че има 240 милиона регистрирани потребители, огромна част от които живеят в САЩ и са на възраст между 13 и 24 години, предаде CNN Money.

Компанията обаче не оповестява броя на месечно активните си потребители.

Тази седмица китайската компания Tencent, която стои зад WeChat, инвестира 50 млн. долара в Kik. Това превърна канадското чат приложение в най-новия „еднорог" - термин за обозначение на частни компании, оценени на поне 1 млрд. долара.

Канадската компания Kik Interactive ще използва финансирането, за да увеличи потребителската си база, да разнообрази услугите, които предлага, и да удвои служителите си, които към момента са сто.

Също като WeChat, Kik се възприема като нещо повече от обикновена платформа за общуване. Потребителите на приложението WeChat могат да правят и други неща като пазаруване, поръчване на такси и храна, плащане на сметки, играене на игри и следване на известни личности. Рано или късно и Kik иска да въведе услуги като тези в своята платформа.