Австрийската Strabag и българската "ГБС-Инфраструктурно строителство" ще строят магистралата от София до Калотина. Двете компании бяха фаворити за още при отварянето на офертите, тъй като представиха най-конкурентните ценови предложения. Те ще изградят участъците на пътя, чиято обща дължина е 32.4 км и струва общо 235.29 млн. лв. без ДДС, съобщи "24 часа".

Австрийската фирма е класирана на първо място в надпреварата за лота от сръбската граница до Драгоман. Предложената цена е 137.5 млн. лв. без ДДС, или по 9.5 млн. лв. на километър, като в нея са включени проектирането и строителството на участъка.

След нея се нареждат обединение "Хидро-Водстрой", в което са "Хидрострой" и "Водстрой 98" с цена от близо 140 млн. лв. Трети са обединение "Калотина - София", в което са българската GP Group, испанската Contratas Iglesias и българската "Трансконсулт-22" с оферта от малко над 140 млн лв. Четвърти са "ГБС-Инфраструктурно строителство", предложили проектириране и строителство за 141.5 млн. лв.

Какви пътища се строиха у нас през 2017 г. и какво да очакваме през 2018 г.?

Какви пътища се строиха у нас през 2017 г. и какво да очакваме през 2018 г.?

Най-големите транспортни проекти през годината

От търга са отстранени 9 компании, тъй като офертите им не отговарят на изискванията. Някои от тях са чуждестранни.

Участъкът от Драгоман до пътен възел Храбърско ще бъде построен от "ГБС - Инфраструктурно строителство". Те печелят обществената поръчка с цена от 97.8 млн. лв без ДДС, или по 5.75 млн. лв. на километър, в която са включени проектирането и строителството на пътя. Участъкът е дълъг 16.9 км, като ще включва големи съоръжения - виадукти, мостове и подлези.

На второ място е обединение "Геопът Запад", което се състои от "Геострой" и "Пътстрой-92". Ценовата им оферта е близо 114 млн. без ДДС.

Колко ще струва пътуването по новата магистрала от София до Ниш?

Колко ще струва пътуването по новата магистрала от София до Ниш?

Таксите влизат от началото на следващата година

При тази поръчка отстранените фирми и обединения са 10, с мотивите, че компаниите са предоставили оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на поръчката. Решенията и за двете процедури са подписани от новия ръководител на пътната агенция Светослав Глосов.

Настоящият път до Kaлoтинa щe бъде разширен от двyлeнтoв до чeтиpилeнтoв, дaвaйки възмoжнocт зa движение със cĸopocт 100-110 ĸм/ч. Той щe бъдe гoтoв нaй-paнo пpeз 2020 г.