Понякога закъсненията на полетите се натрупват и създават домино ефект, забавяйки вечерните курсове - което, разбира се, е доста изнервящо. Когато се качите на борда и самолетът е готов за излитане, пилотът може да съобщи, че ще се опита да "навакса загубеното време".Но това не е толкова просто и не става въпрос за по-висока скорост.

Патрик Смит, пилот и водещ на "Попитай пилота", казва, че най-обичайният метод, който се ползва в индустрията, е просто съкращаване на полета. Той обясни, че маршрута между две летища почти никога не е права линия, а по-скоро лакътушене. Това се прави заради въздушните течения и пестене на гориво. Ако пилотите бързат, може просто да изберат да летят в права линия и "да спестят няколко минути".

Но докато това върши работа за кратки полети, то за дългите нещата стават още по-сложни. Увеличаването на скоростта не е вариант, защото има драстичен ефект върху разхода на гориво. Dreamliner B787 е предвиден да лети с между 1030 и 1040 km/ч, увеличаването на скоростта с едва 10 км/ч ще увеличи разхода на гориво с 500-1000 кг. - твърде висока цена за спестяването на няколко минути.