Влакове на Alstom Coradia Lint 41 на TFC вече са в търговска експлоатация и направиха първото движение по маршрута Bucharest Nord - Brașov, гласи публикация в групата "Българи в Румъния", видя Money.bg.
Още до края на годината новите влакове трябва да се движат по жп трасето София-Букурещ, Гюргево със спирка летището в румънската столица, съобщава "Дунав мост".
По маршрута Русе - Гюргево - Букурещ Север - Летище Отопени влакът ще се движи от декември 2023 година със завършването на работите по модернизацията на линията Гюргево - Комана - Букурещ Север.
Източник: BucharestAirports.ro
Влакът
Alstom Coradia Lint 41 е локомотив, съставен от два вагона в дизелова или водородна версия (като първият водороден влак на френския производител, водородната версия скоро ще бъде видяна и в Румъния).
Влакът разполага със 130 седящи места, от които 16 са в първа класа. Като оборудване разполага с климатична инсталация, контакти - по един за две места, масички между седалките и система за информация на пътниците.
Максималната скорост, която влаковете ще могат да развиват е 160 км/ч.
Очаква се новата линия да бъде оперирана от регистрираната в Клуж жп компания "Трансферовиар Калатори", която към днешна дата извършва пътнически превози по 18 линии в северната ни съседка.
Букурещ - Гюргево е първата влакова линия в Румъния. Тя е открита през 1869 година. През 2005 година е затворена след срутването на моста "Арджеш" в Градище.
От тогава до днес влакове между дунавския град и столицата се движат по заобиколен маршрут, който удължава с 60 км разстояние с повече от час и половина време. Най-сетне това скоро ще се промени, а с него вероятно и железопътното развитие на част от България.
А след модернизирането на жп линията между Русе и София, което също предстои, от столицата до Букурещ ще стигаме за максимум 3 часа.