„Шефът на ДАИ арестуван за подкуп", четем на първа страница на в. „24 часа"
Шефът на агенция "Автомобилна администрация" (бившата ДАИ) Цветелин Цветанов е бил арестуван в специализирана акция на ДАНС, ГДБОП и специализираната прокуратура, научи в. "24 часа".
Акцията е започнала днес на територията на София, Враца и Видин. Работи се по разследвания за изнудване на превозвачески фирми, вземане на подкупи за издаване на превозвачески лицензи и фалшифициране на протоколи от шофьорски изпити и издаване на фалшиви книжки, обясниха източници от службите.
Претърсванията в клонове на автомобилната администрация на територията на тези триобласти продължават.
"Пари няма, но кабинетът одобри военни поръчки за 2.5 млрд. лв.” е водещo заглавиe на в. “Сега”
Без много обяснения правителството взе решение да изхарчи близо 2.5 млрд. лв. за покупката на нови изтребители, бойни кораби и двигатели за МиГ-29. Става дума за най-големите проекти в армията, които се чакат от години, но досега нито едно правителство не е успявало да ги започне. Според закона за отбраната проектите трябва да бъдат гласувани и от Народното събрание. Засега обаче може да се гадае как точно ще се случи покупката на новата техника, тъй като няма отговор на най-важния въпрос - откъде ще се намерят толкова пари за отбрана.
След заседанието на правителството военният министър Николай Ненчев даде мъгляви обяснения. Според него трите проекта ще бъдат на стойност 3 млрд. лв. По-късно от МО обаче го поправиха и обясниха, че общата сума е 2.419 млрд. лв. Само проектът за бойните самолети се изчислява на 1.2 млрд. лв., но те ще стигнат за половината от планираните общо 16 изтребителя.
Прочети още от статията на в. “Сега”
“19 000 коли аут от пътя заради неплатена Гражданска” четем във в. “Монитор”
Връщат регистрацията, ако платим 2050 лв.- глоба и пълният размер на застраховката
19 хил. коли ще бъдат спрени от движение на 1 април заради неплатена застраховка „Гражданска отговорност“. Това съобщиха от „Национална полиция“ за „Монитор“. Данните на автомобилите вече са подадени към съответните управления на Пътна полиция. Очаква се само още в първия ден от април да бъде променена наредба номер I45 на МВР, за да могат возилата да бъдат служебно свалени от отчет. Наредбата определя реда за регистрация, отчет, пускането и спирането от движение на МПС-та.
Прочети още от статията на в. “Монитор”
“Скандал в парламента за 150 млн. лв." четем на първа страница на в. “Труд”
Скандал избухна в парламента заради 150 млн. лв. Депутати се обвиняваха, че парите не влизат в хазната заради такситата, които не плащат данъци. Практиката ще продължи и занапред, стана ясно при гласуването на промените в Закона за местните данъци и такси. След „спонтанния“ протест и блокада на Орлов мост от шофьорите с жълти коли на 24 март депутатите се разбързаха с поправките. Вчера парламентът гласува на първо четене предложенията на ГЕРБ, Патриотичния фронт, АБВ и БДЦ. Те отново връщат „копърките“ (такситата, които возят на завишени цени).
„Като натискате бутона при гласуване, внимавайте какво правите. Лишавате ли българската държава от 150 млн. лв. ДДС в бюджета, или те отиват в джоба на превозвачи, които не са такива", обърна се Румен Гечев от БСП към колегите си в парламента.
“Без джипита в България”, извежда на първа страница в. “Стандарт”
От днес личните лекари във всички области в страната излизат на ефективен протест. Няма да влязат в кабинетите си джипитата в трите големи града София, Пловдив и Варна. Протестът на белите престилки обхвана всички области от понеделник насам. Недоволството се засили още повече вчера, след като разговорите с ресорния министър Петър Москов удариха на камък и не успяха да върнат лекарите в кабинетите. След срещата им вчера стана ясно, че общопрактикуващите лекари няма да отстъпят от исканията си. Някои джипита вече са решили дори да прекратят договорите си със Здравната каса. Това съобщи след срещата с Москов доц. Любомир Киров, председател на Сдружението на общопрактикуващите лекари у нас. При тези обстоятелства посещението на пациенти при въпросните лекари ще се заплаща изцяло.
"Управляващите приеха данък "такси" на първо четене", четем на първа страница в. “Капитал Daily”
Отпада задължението таксиметровите компании да наемат шофьорите.
Корпоративният данък за фирмите за таксиметрови услуги се заменя с еднократен данък между 400 и 1000 лв. за всеки регистриран към нея таксиметров автомобил. Освен това отпада изискването компании да наемат на трудов договор шофьорите, които отново ще имат право да карат за своя сметка, но от името на лицензирания превозвач. Това стана възможно с приемането на първо четене на поправки в Закона за местните данъци и такси и в Закона за автомобилните превози.
Прочети още от в “ Капитал Daily”
„Инвеститорът "не кълве" на "Дай парите, пък ще видим"", пише в. “Сега”
Конференциите и командировките зад граница са приятни протоколни мероприятия, но решението да се вдигне завод се взима другаде, казва икономистът Борислав Стефанов.
- Г-н Стефанов, и преди сте работили с големи инвеститори, правите го и сега. Толкова ли е трудно да ги убедим да дойдат в България?
- Грешката ни е, че говорим общи приказки и им казваме да дойдат в България, "защото е хубаво". Цялостната ни представа е, че някъде там има "едни хора с едни пари", които, като дойдат и ни ги дадат, чак тогава ще видим какво ще им предложим.
Липсва ни цялостна идея, визия за това какво искаме. Примерно, когато им казваме да дойдат и да построят един път, ние трябва да знаем какво ще получат в резултат. Когато не знаем това, няма как да им обясним, че е добре да инвестират в тунела под Шипка например. Трябват конкретни разчети колко коли се очаква да минат оттам и какво инвеститорът ще спечели от тях. Ако прогнозите са нереалистични, какво - държавата ли ще поеме разликата? Другият вариант е да направиш пътя платен, но тогава рискуваш да има протести, а инвеститорите не обичат несигурността. Локуми може да се разтягат винаги и навсякъде - в София, в Катар или в Дубай, но това не гарантира договор.
“Шефът на КЕВР Иван Иванов: Вече никой не може да ви спре да смените доставчика си на ток” пише в. „Труд"
- Г-н Иванов, какво точно ще реши Комисията за енергийно и водно регулиране на заседанието утре (днес - б. р.)? Ще има ли промени в прогнозните стойности, които направи работна група на КЕВР преди седмица - парното да поевтинее с между 3 и 22% от 1 април 2016 г., като за София и Пловдив само с 3%, а за градове като Плевен с близо 22%?
- Окончателното решение се взема утре (днес - б.р.). Ако има промени по прогнозните стойности, те ще бъдат гласувани от всеки един от членовете на КЕВР на закритото ни заседание. След него ще обявим новите цени на природния газ, на топлинната енергия и на електрическата енергия, произведена единствено от топлофикационните дружества. Уточнявам, защото някои ваши колеги си помислиха, че това са цени на електрическа енергия за крайните потребители, а истината е, че са само за ток от високоефективната електроенергия от когенерации.
„Само български фирми участват в търга за отсечка от метрото", пише в. “Капитал Daily”
Пет са кандидатите да строят метростанция "Хаджи Димитър" за 45 млн. лв.
Три обединения и две самостоятелни компании - всичките български и всичките с опит в строежа на софийското метро, участват в търга за изграждане на 630 м тунел и една метростанция. Това стана ясно след отварянето на техническите оферти на кандидатите в сградата на "Метрополитен". Поръчката е за станция "Хаджи Димитър", а отсечката е част от третия лъч на метрото и представлява продължението на неговата централна част - от Малък градски театър до бул. "Владимир Вазов" след "Подуене".
Прочети още от в “ Капитал Daily”
“33 фирми търсят кадри в туризма, на борсата само неквалифицирани“, четем във в. “Монитор”
Над 30 фирми участваха в традиционната туристическа борса, която се организира в Двореца на културата и спорта от Бюрото по труда във Варна. Обявените стотици места за специалисти в сферата на хотелиерството и ресторантьорството обаче останаха наполовина празни, след като на борсата дойдоха предимно кандидати за обща работа. „Организираме борсата за пети пореден път и се надяваме тя да е успешна, каза директорът на Бюрото по труда във Варна, Божидар Михайлов. Средно 3 000 души намират всяка година чрез нас временна заетост през летния сезон, уточни той. Правим борсата в края на март, за да може туристическият бранш да наеме необходимия персонал до края на април. През т.г. това ще стане още в средата на идния месец, заради Великденските празници, смята Михайлов. Той посочи, че фирмите търсят всякакъв среден персонал, като се започне от чистачи и се стигне до сервитьори, готвачи, помощник-готвачи, камериери, продавач-консултанти и други. Най-предпочитани са кадрите с руски и немски езици, тъй като се очаква туристите от тези страни да са най-много през това лято.
Прочети още от статията на в. “Монитор”
„Световни авиооператори искат концесията на летище София", пише в. „24 часа"
Кабинетът откри процедура за аерогара Пловдив. Искат го “Пампорово” АД, а също китайски и турска компании
Операторите на летищата в Цюрих, Мюнхен, Франкфурт, Лион, Дъблин, “Фиумичино” - Рим, “Венси”, са сред кандидатите от европейски държави, които са проявили интерес към концесионирането на летище София. Това обяви пред “24 часа” министърът на транспорта Ивайло Московски.
Сред евентуалните кандидати са още третият по големина летищен оператор в Китай, турският “Тав”.
Прочети още от статията на в. „24 часа"
”За приликите и разликите между Моленбек и Франция", пише в. “Стандарт”
Наистина ли във Франция има около сто места като Моленбек? Говорейки за "прилики", френският министър за развитието на градовете Патрик Канер отново повдигна въпроса за превръщането на работническите квартали във Франция в гета. "Знаем, че днес във Франция има стотина квартала с потенциални сходства с това, което се случи в Моленбек", каза в неделя Канер, имайки предвид брюкселския район, сдобил се с репутация на джихадистка крепост, тъй като оттам са били няколко от извършителите на атентатите в Париж и Брюксел.
Реакциите не закъсняха: някои представители на десницата определиха изказването като "прозорливо", докато други, вляво, изказаха съжаление, че се използват "заклеймяващи" формулировки.