У нас всеки разбира от всичко - от тактическата постройка на испанските национали до стратегиите за диверсификация на енергийните източници. Може би затова и делегирането на конкретни дейности в компанията от най-ранна фаза не е много естествено за хората, които се занимават с бизнес.

"Тъй като е почти невъзможно човек да прави всичко сам, да имаш екип зад себе си е най-доброто решение", пише за Entrepreneur Роксан Клайн, която е брокер, специализиран в сделки с бизнеса. Тя изброява петте типажа, които са от ключово значение за екипа.

Как се ръководи екип със служители от 50 различни националности?

Как се ръководи екип със служители от 50 различни националности?

За това пред Money.bg разказва Кристина Иванова, която управлява най-големия работодател в областта на BPO индустрията

От вас зависи дали да наемете такива хора или имате подходящи варианти за партньори сред тях.

Господарят на цифрите

Този човек е счетоводител по професия или поне има много добри качества, когато става дума за водене на счетоводство и управление на средствата на фирмата.

Снимка 598852

Източник: iStock

На него можете да поверите счетоводните книги, данъците и изготвянето на доклади и друга информация, свързана със състоянието на предприятието.

Анализаторът

Трябва ви човек, който умее да чете с разбиране сложните документи. Вероятно е с юридическо образование, като идеалният вариант е да е специализиран във фирменото право.

Той ще ви е нужен и при самото основаване на фирмата, но и след това - при подготовката на всеки договор. Без него ще се наложи да работите с външен юрист.

Снимка 598850

Източник: iStock

Аналитичната функция е пряко свързана с тази по линия на средствата и счетоводството. Изкушаващо е да ги съчетаем, но за тази цел трябва да сте сигурни, че имате човек, който има нужните качества - а те хич не са малко.

Творецът

Изключително ценно е да имате в екипа си човек, който е креативен. Винаги може да платите на външна фирма за лого, уеб дизайн и флаери или да се опитате сами да "сглобите" нещо с някоя онлайн платформа, но ще ви е много трудно така да запазите последователно посланието на бизнеса ви пред клиентите. Оставяме настрана това, че си имате друга работа.

Снимка 598853

Източник: iStock

Намерете си Творец и му се доверете, като не давате на други членове на екипа да му се качват на главата. Той може да не е на 100% присъстващ в офиса, но все пак е важно да е наясно каква е философията зад продуктите или услугите, които предлагате.

Техничарят

Не е нужно да произвеждате дронове или да правите социална мрежа, за да имате като постоянен член на екипа някой, който е с големи технически познания. Даже бизнесът ви да не е пряко свързан с технологиите, вече всичко е малко или много зависимо от тях.

Снимка 598849

Източник: iStock

Така със сигурност ще ви е нужна помощ при изграждането на служебната мрежа и настройката на всички устройства в нея, както и при гарантирането на безпроблемния работен процес. Техничарят може да помогне много по отношение на поддръжката на сайта - даже и да изберете по-времеемката работа по самото уеб програмиране да се свърши от подизпълнител.

Ако пък вашите продукти или услуги имат общо с технологиите, то вашият Техничар автоматично става един от най-важните хора както при планирането на продукта, така и по неговата реализация и обезпечаването на безпроблемната му употреба от потребителите.

Търговецът

Ако искате бизнесът ви да расте, трябва от ден първи да имате в екипа си човек, който е ориентиран към продажбите, има подход към потенциалните клиенти и лесно създава нови контакти. Поне в началото той може да се нагърби и с дейностите по линия на маркетинга и социалните мрежи.

Снимка 598848

Източник: iStock

Това е роля, в която човек трябва наистина да "гори", за да постига резултати. Затова и нерядко самите собственици (като най-пряко заинтересовани от успеха на фирмата) се нагърбват с продажбите и маркетинга. Все пак е добре да потърсите Търговец, на когото можете да се доверите.

Важна е пробата

Преди да официализирате екипа, направете пробна среща. Трябва да бъдете абсолютно сигурни, че хората се сработват.

Още в началото обявете дневния ред на срещата. Ако някой се отклонява непрестанно от него, това е червена лампа.

Следете отношенията между хората в екипа - нормално е да има различни позиции, но не бива лесно да се стига до конфликти; чудесно е хората да се разбират, но не бива да се прекрачват и професионалните граници с твърде несериозно отношение към работата.