Брюксел одобри новите правила на ЕС за намаляване на емисиите от леки автомобили, микробуси, автобуси, камиони и ремаркета. След като само преди дни Европейският парламент отложи с няколко години въвеждането на строгия еко стандарт Евро 7, вече е решено и какво се променя в него, съобщават от ЕП.

Превозните средства ще трябва да отговарят на новите стандарти за по-дълго време, като гарантират, че ще останат по-чисти през целия си жизнен цикъл.

За леките коли и микробусите ще се запазят настоящите условия по Евро 6 за тестване и граничните стойности на емисиите на отработили газове. За автобусите и камионите ще се прилагат по-строги гранични стойности за емисиите на отработили газове, измерени в лаборатории и в реални условия на шофиране, като същевременно се запазят настоящите условия за тестване на Евро 6.

Брюксел отлага Евро 7 и това е добра новина за автомобилната индустрия

Брюксел отлага въвеждането на най-строгия екостандарт и това е добра новина за автомобилната индустрия

Какви са мотивите на Европейския съюз?

За първи път стандартите на ЕС ще включват гранични стойности на емисиите на спирачни частици (PM10) за леки и лекотоварни автомобили и минимални изисквания за експлоатационните характеристики за дълготрайност на акумулаторните батерии в електрическите и хибридните автомобили.

За всеки автомобил ще бъде предоставен екологичен паспорт на превозно средство, който съдържа информация за екологичните показатели в момента на регистрацията. Такива са пределни стойности на емисиите на замърсители, емисии на CO2, разход на гориво и електроенергия, пробег в електрически режим на задвижване, дълготрайност на батерията.

Ползвателите на превозни средства също ще имат достъп до актуална информация относно разхода на гориво, състоянието на изправност на акумулаторните батерии, емисиите на замърсители и друга съответна информация, генерирана от бордовите системи и датчиците.

Новият стандарт за вредните емисии в ЕС - Евро 7, все пак ще влезе в сила, но чак през 2030-а година, а не както беше планирано - през 2026-а. Причинатаза отлагането е да се даде малко повече въздух за автомобилните производители, които ще могат още известно време да произвеждат сегашните си коли с ДВГ.

Така няма да се налага да правят огромни инвестиции, които съответно повишават цената на автомобилите.

С колко скачат цените и разходите по колите от новия стандарт Евро 7?

С колко скачат цените и разходите по колите от новия стандарт Евро 7?

Според ново проучване те са 4 до 10 пъти по-високи от тези, посочени от ЕК