Телевизионните зрители трябва да се настроят, че в бъдеще ще виждат много повече реклами, отколкото досега. Европейската комисия иска да даде на телевизиите повече свобода да пускат реклами тогава, когато най-много хора са пред телевизора, пише германският Die Welt.

Досега важаха строги лимити. Телевизиите имаха право до 20% реклами на час ефирно време. Според предложенията на ЕК обаче това ограничение трябва да отпадне  в прайм-тайма или между 20 и 23 часа.

Това ще позволи на телевизиите в най-гледаното време да излъчват по-дълги рекламни блокове. Плановете на комисията отчасти са преработка на законови норми от преди 30 години, припомня изданието. Повече подробности около идеята ще бъдат представени идната сряда.

Брюксел иска да даде на телевизиите като цяло повече свобода при рекламното планиране. Очаква се комисията да предложи възможност за много повече рекламни прекъсвания от сега. „Телевизионни филми, кинофилми и новини могат за в бъдеще да бъдат по-често прекъсвани”, пише в предложението, цитирано от Die Welt.

Заедно с това ЕК иска да се разреши повече реклама извън рекламния блок („изскачаща”), както и под формата на т.нар. „продуктово позициониране”, стига да е обозначена.