От БДЖ обявиха, че пускат в движение още от новодоставените германски вагони. Те ще влязат в съставите на бързия влак "Чайка", който пътува по направлението София - Бургас - София през Подбалканската железопътна линия. Припомняме, че българските железници закупиха на старо от Deutsche Bahn 60 пътнически вагона от салонен тип за пътуване във втора класа, 6 специализирани пътнически вагона за превоз на трудноподвижни лица и велосипеди, както и 10 вагон-бистра.

Снимка 442673

Източник: iStock

За колко време ще стигаме до морето?

Оказва се, че закупуването на новите влакове съвсем не означава високоскоростно придвижване и по-добра и най-вече по-бърза алтернатива на автомобилното пътуване.

"Новозакупените вагони ще бъдат прикачени към влака от София до Бургас, който заминава от Централна гара София в 16:30 ч. и пристига в Бургас в 22:45 ч. В обратното направление, влакът тръгва от гарата в Бургас в 05:15 ч. и пристига в София в 11:39 ч.", уточняват от БДЖ.

Влаковете на Deutsche Bahn вече са тук - кога тръгват по българските жп трасета

Влаковете на Deutsche Bahn вече са тук - кога тръгват по българските жп трасета

Вагоните ще бъдат общо 76 и струват 30 милиона лева

Разстоянието от София до Бургас е 383 км. За сравнение, подобно трасе с високоскоростен влак в Германия или Италия се взима средно за около час или час и половина. Причината у нас това да отнема повече от 6 часа, въпреки закупуването на нови влакове, които могат да развиват скорост до 200 км/ч, е в инфраструктурата.

Към момента железопътните линии в България трудно позволяват вдигането на повече от 90-100 км/ч. Добрата новина е, че със закупуването на по-нови и по-модерни влакове, поне комфортът на пътниците се подобрява.

"Причината за това, че няма как тук влаковете да вдигат много висока скорост, независимо колко са нови и модерни, се крие именно в инфраструктурата на железопътните линии в България", уточнява за Money.bg инж. Мартин Янев - експерт към Европейската железопътна агенция.

Експертът подчертава, че комфортът на пътниците несъмнено ще бъде подобрен. Плюс е и скорошното навлизане на частна конкуренция, което може да доведе до цялостно подобряване на българския железопътен превоз.

БДЖ ще има конкурент: Идва нов пътнически жп превозвач за срок от 15 години

БДЖ ще има конкурент: Идва нов пътнически жп превозвач за срок от 15 години

Министерският съвет прие решение за провеждане на процедура за избор на компания за обществен превоз

Дигитални устройства за билети във влаковете

От БДЖ обявиха и въвеждането на дигитални устройства (PDA) за продажба на билети във влаковете по най-натоварените направления София - Бургас - София и София - Варна - София. С тази стъпка трябва да бъдат преустановени случаите на дублиране на билети със запазено място, тъй като PDA устройствата са свързани централизирано с билетоиздаващата система, с която работят и всички гари в страната.

Електронното издаване на билети чрез дигиталните устройства значително улеснява превозния персонал, тъй като билетът се отпечатва автоматично само с натискането на няколко бутона. Паралелно с това се увеличава и отчетността чрез предоставяне на данни в реално време директно в системата за извършените продажби.

"С новите устройства ще се увеличи и контролът на закупените билети онлайн, които ще се проверяват на място във влака."

От 19 август новодоставените германски вагони да бъдат включени и във влакове по направлението София - Варна - София. За съжаление, това разстояние също няма да се взема за по-малко от 6 или дори 7 часа.

Цената на един вагон Deutsche Bahn е 400 000 лeва, а сделката между БДЖ и германските железници е на обща стойност 30,4 милиона лева.