Новите автомобили са толкова пълни с различни технологични възможности, че често объркват шофьорите. Особено в началото. Производителите се опитва всячески да се надминат един друг в опит да ни продадат повече различни екстри. Ньякои от тях определено са много полезни и удобни, но със сигурност има и куп ненужни, но пък добавящи солидно покачване на цената, коментират механици.
Ето и ТОП 5 на "екстри", които рядко се използват, но увеличават цената на колата -
Автоматично паркиране
Първият такъв елемент е системата за автоматично паркиране. Освен че струва много пари, тя не добавя удобство и безопасност. Някой може да спори, че функцията ще бъде полезна за начинаещите шофьори, които все още не са се научили как да паркират самостоятелно. Въпреки това не можете да обясните на водача на надраскана кола, че системата е паркирала, а не вие.
Сензорни екрани
Да преминем към един от най-модерните днес белези на новите модели автомобили. Това са повсеместните сензорни екрани. Мнозина водачи вече казаха, че те са отлични в събирането на прах, пръстови отпечатъци и изглеждат неугледно замърсени.
Нека да поговорим за използваемостта и сигурността. Както често се случва, простотата и ергономичността на решенията са принесени в жертва на модата. Опитайте в движение с добра скорост да включите или изключите нещо с помощта на сензорния екран. Не само често се налага да посегнете към него, но и да се разсейвате от пътя за дълго време.
Източник: iStock
Вградена навигация
Интегрираните навигационни системи се появяват масово в началото на 2000-те години. Тогава тази опция беше възхитителна и струваше много пари. Нямаше нужда да носите отделен GPS навигатор със себе си, да мислите къде да поставите жицата за нея и да купувате тройник за запалката, за да захранвате устройството. Вграденият навигатор постигна успех преди появата на мобилни приложения, показващи задръствания, с често актуализирани бази данни за нови пътища, камери за скорост, ремонт на пътища.
Система за наблюдение на умора на водача
Следва системата за наблюдение на физическото състояние и умората на водача. Тази функция работи съгласно предварително зададения от разработчиците алгоритъм. Обикновено след няколко часа шофиране се появява съобщение за необходимостта от пиене на кафе, почивка и раздвижване. Вземат се предвид данните на средностатистическия водач. Всички шофьори обаче са различни. Някои се уморява след час, някой може да ходи по цял ден, без да спира. Повечето шофьори просто игнорират тази подкана и възниква въпросът: защо е тази опция в колата? И, вероятно, за да усложни колата и да се продава на по-висока цена.
Система за проследяване на пътната лента
Това е система за проследяване на пътната лентата и система за поддържане на лентата. Идеята зад тази функция, като всички останали в този списък, е с най-добри намерения. По-малко произшествия, като се уведомява водача за излизане от лентата. А в по-модерните системи, самият автомобил управлява траекторията и връща колата в лентата на движението. В реалния живот тази опция се оказва неприложима. Маркировките по нашите пътища не са навсякъде са положени и се подържат, случва се така, че дори водачът няма да разбере веднага къде да шофира. Да не говорим за зимните пътища, по които самата тази маркировка не се вижда.