Високите цени на бензина карат производителите на автомобили да се замислят: все пак двигателят с вътрешно горене не е свещена крава, има и други варианти да се задвижват - и продават - коли. Последната новост в тази насока е сътрудничеството между енергийния мегаконцерн RWE и „Даймлер", авторите на „Мерцедес".

Целта на съюза, за който пише Financial Times Deutschland, е по улиците на големите европейски градове масово да започнат да се движат мини електромобили. В тази връзка на първо място стои въпросът с изграждането на мрежа от електроавтостанции. Берлин ще е първият град с подобна мрежа, а автомобилът ще е версия на добре познатия там Smart. Повече за проекта компаниите ще разкрият следващият петък, засега официалните говорители отказват коментар.

Според германския вестник, в Берлин ще се открият около 500 електроавтостанции. Още от 2009 г. модели на Smart с електромотор ще се доставят на заинтересуваните клиенти. Информация за цената на автомобила този етап няма. Но се очаква едно зареждане на акумулатора да струва около 2 евро.

Мощността на автомобилите на ток съответства на превозните средства от същия калибър, движещи се с бензин или дизел. С едно зареждане на двигателя, в градски условия електромобилът ще може да изминава 150 км. Тоест разходите на километър са чувствително по-ниски, отколкото при ДВГ!

Това е многообещаващо, но засега разходите за производството на електрическите двигатели са още твърде високи, твърдят запознати лица. Затова на този етап се предвижда пускането само на демонстративни бройки (тази информация ще накара защитниците на климата да заподозрат за конспирация с петролното лоби).

Числеността на първите електро - Смарт в Берлин ще се ограничи в началото до 150 бр. А общо по европейските столици ще бъдат разпределени 1000 електромобила „Смарт". Възможно е електрическите колички да се предложат и на пазара в САЩ - но по-късно.

Не е ясно дали София ще е сред европейските столици, които ще бъдат удостоени с електромобил, но любителите на тази технология на бъдещето знаят, че от няколко години по улиците на София се движи електро - Трабант. А през февруари в Казанлък бе представено „модифицирано" електро - полско - фиатче, което може да измине с едно зареждане (от мрежата) до 50 км.