Почти удвоените шипингови доставки на автомобили са основната причина износът на Южна Корея през септември да бъде много по-висок от очакваното и да нарасне с близо 22% съобщава агенция Bloomberg.

Задграничните доставки са се увеличили до ниво 29.9 милиарда долара за отминалия месец, при база 24,5 милиарда за септември 2005 година, съобщи днес 01.10 министърът на търговията, промишлеността и енергетиката на Азиатския тигър.

Нарастването на експорта за септември спрямо август е 17.6%.

Износът може да възстанови импулса на Корейската икономика, отбелязвала сравнително слабо второ тримесечие, свързано с намаление в потребителските разходи и в строителството.

Шипинг-доставките съставляват около 40% от икономиката на третата по икиономическа сила страна в Азия и отбелязаха 13 последователни тримесечия на ръст.

Вносът също е нараснал с 22,8% до рекордните $27.9 мрд., главно благодарение на високите цени на нефтохимическите продукти. Корея е петият по значение в света вносител на нефт. Търговският излишък е в размер на $2 милиарда за септември, а през същия месец на 2005 година е бил 1.8 милиарда долара.

Основните пера в корейския експорт са автомобилите, стоманата, химически продукти, полупроводниците и екраните с течни кристали.

Износът на коли се е увеличил с 97% през септември, след като стачките на работниците в Хюндай Мотор, Киа Моторс и Сагйонг Мотор приключиха. Стачката в Хюндай продължи близо месец.

Изглежда износът на Южна Корея ще се увеличи с повече от предвидените от Министерството 12% за 2006 година, коментира агенция Bloomberg. Увеличението на износа за 2007 година също се планира да бъде двуцифрено число.

Обаче през четвъртото тримесечие нарастването ще бъде по-малко от регистрираните 17,1% за третото тримесечие. През октомври ръстът се предвижда да бъде под 10%. Причина за това са не само по-малкото работни дни през този месец, а и глобалното икономическо забавяне, което ще доведе и до по-ниско търсене на корейска продукция.