Бившият председател на Sea Containers, банкрутирала транспортна и шипингова групировка, се отказа да поеме отговорността за колапса на компанията, като посочи като виновни високите цени на правителството за франчайзинг на железниците GNER.

Правейки изявление за първи път откакто компанията попадна под законодателството за фалитите, Джеймс Шерууд заяви, че не възнамерява да се откаже от сумата 1 млн. паунда, която той има да взима от компанията заради прекъсване на договорни отношения.

Откакто през март Шерууд напусна компанията, която сам основа, той се превърна в тънка червена нишка за критиките на инвеститорите. Дори един инвеститор каза, че има „кръв по ръцете си".

Шерууд изгради Sea Containers като конгломерат от коренно различни бизнеси. През януари той назначи специалиста по сделки за сливания и придобивания, Боб МакКензи, който започна да разпродава активите главоломно, включително производствена линия за желязо и 14,000 контейнера, за да генерира налични пари - но това не бе достатъчно. Компанията попадна под „протекция в случай на банкрут", защото не бе в състояние да извърши плащания от 115 милиона долара по сделки с ценни книжа. Регистриран бе дебит от $650 милиона, и само $ 67 милиона кеш.

Шерууд съобщи пред The Independent в неделя, че компанията е разрушена от „фактори .. изцяло извън мой или нечий друг контрол". Вместо това той обвинява покачването на цените на горивата или терористичната атака в Лондон на седми юли.

Той не е съгласен с това, че плащането от £1.3 млрд. по франчайзинга за GNER (Great North Eastern Railway) е било свръх капацитетите на компанията му, но добавя:

„Правителството работи при допускания за годишен ръст на БВП от 2.5%. Правителството искаше тези прогнози да се прехвърлят и върху договора за франчайзинга - за съжаление обаче те могат и да не се придържат към допусканията си в по-късен период."

Sea Containers се стреми да предоговори условията на франчайзинга с Департамента на Транспорта. Ръстът на БВП на Великобритания е повлиял на цената на франчайзинга, защото косвено определя темпа на ръста на железопътната индустрия.

Двата милиона долара за Шерууд от прекратените договори са част от процеса по банкрута. „Ще ми платят до края на деня. Стойността на активите на Sea Containers надминава задълженията на компанията."

Двете пенсионни програми на групировката имат дефицит от £133 милиона и могат да бъдат поставени под опеката на Фонда за пенсионно предпазване. Шерууд получава $250,000 годишно от пенсионния фонд Sea Containers в САЩ.