Индексът на потребителското доверие в САЩ през ноември качи по-силно от очакванията до 73.7 пункта (при прогнози за по-слабо подобрение до 73.0 пункта) спрямо 73.1 пункта за октомври месец (възходяща ревизия от 72.2 пункта предишна оценка). Това са най-високите нива на потребителското доверие в САЩ от февруари 2008г. насам (когато САЩ беше на прага на последната си икономическа рецесия).

Индексът на текущото потребителко доверие през ноември отбелязва лек спад до 56.6 пункта от 56.7 пункта за октомври (възходяща ревизия от 56.2 пункта), а индексът на бъдещите потребителски очаквания (за следващите 6 месеца) качи силно до 85.1 пункта спрямо 84.0 пункта за октомври месец (добра възходяща ревизия от 82.9 пункта) - най-високо ниво от февруари 2012г. насам.

Това ново подобрение на потребителското доверие е факт, въпреки че редица домакинствата все още изпитват трудности от преминалия през редица важни щати ураган Санди в края на октомври месец. Само регионалният индекс на потребителското доверие на щатите от Средния Атлантик се срива през ноември до 54.2 пункта от 68.2 за октомври месец като реакция на супер бурята Санди, а компонентата на тяхното текущо потребителско доверие се срина до 25.6 пункта от 51.8 пункта преди преминаването на урагана.

Има ново подобрение в оценката на американците относно пазара на труда и новите работни места, като през ноември според 11.2% от тях има "изобилие" от работни места, което е повишение спрямо 10.4% така смятащи през октомври, като това е най-високо ниво на тази позитивна оценка от година насам. Други 38.8% от американците през ноември пък смятат, че е "трудно" да се намерят работни места, което е без промяна спрямо подобна оценка през октомври, но под 40.7% така смятащи през септември месец.

Американските потребители обаче показват смесени сигнали относно техните очаквания за бъдещото развитие на пазара на труда (за следващите 6 месеца). През ноември, 20.3% от тях очакват повече работни места в следващите 6 месеца, което е повишение спрямо 19.7% през октомври. В същото време, 19.7% от американците смятат, че в следващите 6 месеца ще има по-малко работни места, което е слаб спад спрямо 19.8% на такова мнение през октомври.

Като цяло данните са по-добри от очакванията и нов сигнал за засилване на потребителското доверие в САЩ, което е важен сигнал и за повишение на потребителските разходи (нещо което се видя около якото пазаруване през уикенда на т.н. "Черен Петък"), а от там и в подкрепа на икономическия растеж на страната, който се формира от над 70% от вътрешното потребление.