Поне 15 млн. лева са нужни на Държавната агенция по туризъм, за да може да стартира една модерна и ефективна рекламна кампания, заяви днес на пресконференция председателят на агенцията Марио Ал Джабури.

Утре стартира дълго чаканият официален сайт на агенцията. Това обаче е нищожен детайл от механизмите, от които агенцията се нуждае.

Предвидените за 2007 г. пари за  Агенцията в държавния бюджет са 6,4 млн. лв, при 6,2 за тази година. Ръстът е незначителен, отчита Ал Джабури, а тези пари са не само за реклама, а и за издръжка на агенцията.

До момента туристическите дестинации у нас са рекламирани само на международни туристически изложения, което е крайно недостатъчно. Не са ползвани електронните медии, нито пан европейските, престижни медийни канали за реклама като CNN, Euronews.

Само чрез тях бихме имали ефективна промоция и реклама като дестинация, бранд и имидж на българския туризъм, особено пък сега на прага на влизането ни в ЕС, убеден е председателят на Агенцията.

За съжаление Агенцията не може да получи никакви средства от еврофондовете  за развитие на туризма у нас, но косвено, той се подпомага от парите, предвидени за МРРБ, в размер на 37 млн евро годишно. Тези пари обаче са за инфраструктура, общини и регионално развитие и не могат да се управляват от Агенцията.

Обмисля се вариант да се изградят туристически информационни центрове по места и извън страната, които да бъдат създадени на основата на публично-частните партньорства. Вероятно те ще бъдат финансирани от частния сектор, но ще бъдат официално канонизирани като представителства на България, каза Ал Джабури.