Година след разразяването на скандала с Volkswagen, който коства милиарди на производителя, излезе доклад, според който нивата на вредните емисии от автомобилите на други водещи брандове многократно надвишават тези на моделите на обвинената германска корпорация.
В изследването на групата Transport&Enviroment (T&E) се твърди, че нито един от брандовете, продавани в Европа, не покрива изискванията по стандарта за максималните стойности на прахови частици и азотен оксид Евро 6. Данните показват, че колите на Volkswagen далеч не са най-зле представящите се в това отношение.
“Ние сме се фокусирали върху това, че компанията е производител на “мръсни модели”, но когато се погледнат резултатите на останалите, няма напълно “чисти”, коментира Грег Арчър от T&E.
“Volkwagen не произвежда автомобилите с най-високо ниво на азотни оксиди и липсата на разследване на останалите компании е позор за Европейската регулаторна система”, смята той, цитиран от The Guardian.
Докладът на T&E се базира на тестове на около 230 модела, за да отсеят най-зле представилите се сред тях по отношение на равнището на вредните емисии. Според резултатите най-лоши резултати показват Fiat и Suzuki.
При това данните се отнасят за най-новите им модели, които трябва да са произведени според изискванията по Евро 6. Вредните емисии при тези модели са 15 пъти над лимита, наложен от стандарта.
Тези от колите на Renault-Nissan надвишават границата 14 пъти. Брандовете на General Motors Opel-Vauxhall също не се представят много добре с 10 пъти по-високи нива.
От T&E посочват, че новите модели на марките не нарушават изискванията според официалната информация. Експертите допълват, че това е така, тъй като те покриват нормите по време на тестовете, провеждани в лаборатории. Според авторите на доклада обаче равнището на емисиите е много по-високо в реални условия.
Източник: theguardian.com
В документа се посочват и марките, които се представят най-зле по отношение на друг евростандарт, отчитащ съдържанието на азотен оксид – Евро 5.
Източник: theguardian.com