BMW официално представи прототипа Concept X7 iPerformance, който е призван да бъде най-големият кросоувър в тази модерна линия на баварската марка. Официалната премиера на всъдехода ще се състои на автомобилното изложение във Франкфурт след седмица.

Габаритната дължина на новата машина ще бъде 5020 мм, ширината - 2020 мм, а височината — 1800 миллиметров. По този начин Concept X7 iPerformance ще бъде с 113 мм, 82 мм и 37 мм съответно по дълъг, по широк и по-висок от третото поколение на BMW X5. Колесната база е 3010 мм - със 76 мм по-голяма от тази на X5.

Дизайнът на новия модел напомня на X5. Въпреки това X7 ще бъде осезаемо по-голям и ще получи три реда седалки.

Снимка 311479

Източник: BMW

Според предварителната информация BMW X7 ще бъде още по-луксозен дори от флагманския седан Серия 7. Например, ще се предлага вариант с четири индивидуални седалки на два реда, всяка от които ще бъде оборудвана с вентилационни и масажни системи.

Снимка 311477

Източник: BMW

Седемместният кросоувър ще бъде построен върху модулната архитектура CLAR, която дебютира при новото поколение на лимузината Серия 7. Със същия модел кросоувърът BMW ще сподели основните дизелови и бензинови агрегати, включително най-мощния V12 двигател, както и хибридната задвижваща система.

Концептът на кросоувъра е оборудван с модул с водородно задвижване. Мощността му е 245 конски сили. В същото време автономният пробег с едно зареждане с водород достига 500 километра.

Снимка 311476

Източник: BMW

Най-вероятно тази версия на автомобила се разглежда само като експеримент, а бъдещият X7 ще получи само традиционни агрегати.

Дебютът на серийната версия ще се състои през следващата година.

Освен това на автомобилното изложение във Франкфурт се очаква премиерата на електрическата версия на седана от Серия 3. Този модел може да се конкурира с най-достъпния електрически автомобил на компанията Tesla Motors - Model 3.