Toyota се забави с няколко месеца, което не е учудващо, предвид тежката за автомобилния сектор 2020 г., която сега е придружена от дефицит на чипове, нанесъл вторичен удар върху автомобилните производители, но все пак представи второто поколение на спортното купе GR 86 в Япония. Както и при предишното, то е близък родственик на спортното купе Subaru BRZ. Може би твърде близък.

Задниците на двете коли са почти идентични, като разликата е в емблемите и в джантите, но отпред от Toyota са поставили по-голям грил и въздушни отвори. Все пак обаче определено си личи каква е основата за колата.

Интериорът е фокусиран върху водача и шофирането. Седалките, очаквано за спортна кола, са изключително подкрепящи и агресивни, панелът с инструментите е дигитален, а в централната конзола също има дигитален дисплей, под който са разположени физическите бутони за климатроника.

Както и своят Subaru събрат, Toyota GR 86 ще се задвижва от боксеров 2,4-литров четирицилиндров атмосферен двигател, произвеждащ 232 к.с. и въртящ момент от 250 к.с. Той обаче не е просто плосък двигател, тъй като биелите на буталата са разположени на различни шийки на мотовилките на коляновия вал.

Той може да е свързан или с 6-степенна ръчна скоростна кутия, или с 6-степенна автоматична. Според Toyota, второто поколение на GR 86 ще ускорява от 0 до 100 за 6,3 секунди, което е с 1,1 секунди по-бързо от предшественика си.

Прогнозата е той да започне да се продава в Япония от есента, а глобално - през 2022 г. Все още не е ясно на каква цена ще се продава колата.