Автомобилната индустрия все повече се доближава до технологичния сектор с цел със своите продукти да предложи нещо повече на клиентите си освен превоз от точка А до точка Б.

Тази седмица в рамките на Световния мобилен конгрес в Барселона Ford Motor Co. ще представи нова кола с доста технологични въведения. Успоредно с това Volvo ще покаже свой модел, който се отключва, заключва и управлява без ключове, пише Bloomberg.

В стремежа си да спечелят вниманието на младите хора, които се интересуват повече от новия модел iPhone, отколкото от редизайна на някоя луксозна марка кола, автомобилните компании са принудени да вложат повече в развитието на технологиите си.

“Производителите имат ограничени възможности, за да спечелят сипматията на новото поколение”, коментира Ричард Виерекл от PricewaterhouseCoopers (PwC).

“Те участват на технологичните изложения, за да покажат най-големите новости в продуктите си на фона на конкуренцията за вниманието на младите в лицето на Apple, Panasonic и Sony”, допълва той.

В изпълнението на тази цел прогнозите са, че до 2022 г. 345 милиона возила в цял свят ще имат достъп до интернет, което е над четири пъти повече, отколкото са те в момента. Това показват изчисленията на американската фирма IHS Automotive.

За период от 6 години 98% от продаваните коли ще бъдат свързани с глобалната мрежа, което е с 30% над техния брой през последната година, допълват от консултантската компания.

Рискът за лидерите в автомобилната индустрия е свързан с това, че технологичните гиганти като Apple, Google и Microsoft ще продължат да са водещи в производството на операционни системи и приложения, работещи със системите на колите. От своя страна потребителите ще избират да работят с тях, тъй като технологиите на трите компании са им познати.

Apple вече пусна на пазара своята инфотейнмънт система, наречена Apple CarPlay. Google пък представи своя аналог Android Auto, като в същото време усилено работи върху своя безпилотен автомобил.