Българският производител на биометрични технологии "Биодит" ще търси през Българската фондова борса (БФБ) 1,7 милиона лева. Компанията набира капитал, за да продължи своята експанзия извън България във водещи европейски пазари за хотелски услуги.
Компанията планира да издаде 1 милион акции. Всеки желаещ да инвестира в акции от новата емисия може да го направи след като първо придобие права и ги упражни, закупувайки акции на емисионна цена от 1.70 лв., като 13.820583 права дават възможност за записване на 1 нова акция. Минимумът за успех на увеличението е записването на 250 000 акции.
Началото на процедурата по увеличение на капитала е 26 август, а крайната дата за търговия с права, даващи възможност за записване на нови акции е 8 септември. Аукционът за неупражнени права ще е на 14 септември, а крайната дата за записване и заплащане на акции от увеличението е 19 септември. Водещ мениджър по предлагането е ИП "Карол" АД.
"Всички набрани средства от пазара ще използваме за реализиране на следващата стъпка от развитието на компанията - навлизането на пазара в Испания, където вече имаме успешно реализирани проекти, както и в поне още два европейски пазара", споделя изпълнителният директор на компанията Юлиан Софрониев.
"Биодит" АД специализира в разработката и производството на системи за сигурност, контрол на достъп и работно време, базирани на биометрична идентификация. Тя е първата компания, която дебютира на BEAM пазара (4 март 2021), а сега ще е и първата компания, която ще направи увеличение на капитала на пазара за растеж, опериран от БФБ. От листването досега, цената на акциите на дружеството е нараснала с над 90%, а броят на акционерите инвестирали в компанията се е увеличил два пъти.
Въпреки предизвикателната макроикономическа ситуация в момента, броят на дневните потребители на устройствата на Биодит се е увеличил с близо 60% през първото тримесечие на 2022 г. спрямо това на 2021 г. Сред новите клиенти на дружеството има големи и добре познати на българския пазар компании и комплекси като "Доверие Брико" АД (магазини "Мосю Бриколаж"), х-л ДИТ Маджестик Бийч Резорт, к.к. Слънчев бряг, х-л ДИТ Еврика Бийч Клуб, к.к. Слънчев бряг и х-л Империал Палас Хотел, к.к. Слънчев бряг.
"Нашата технология е една от малкото, която е в съответствие с GDPR, не съдържа личните или биометричните данни на клиентите. Когато инсталираме системата на сървъра на дадена компания, тя не работи с личните данни на клиентите, а в системата се съдържат математически числа - нули, единици и кодове. Хубаво е хората да знаят, че технологията, която използваме, ги защитава и отговаря на всички европейски регулации", споделя Юлиан Софрониев.
"Биодит" АД си поставя амбициозни цели за развитие на чуждите пазари през следващите две години предимно чрез своите хотелски системи, като набраната сума ще бъде инвестиранa основно за маркетинг и продажби на продукти. Стратегията за международно разширение в хотелската индустрия е базирана на директни продажби или партньорства с дистрибутори на системи за контрол на достъп и работно време, производители на врати, телекомуникационни компании, софтуерни компании. Планиран е старт в приоритетния пазар за дружеството, Испания, както и на още два пазара, като се разглеждат възможностите за Гърция, Италия, Германия и Великобритания.