Една от най-големите интернет компании - Facebook, представи стабилни финансови резултати за 2017 година, но и потвърди нещо, за което нейните инвеститори вероятно ще се притеснят - все по-малко хора ползват социалната мрежа.
Обемът на времето, което потребителите прекарват във Facebook, е намаляло с 50 милиона часа дневно. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг, описвайки 2017 година като "силна, но тежка за Facebook".
Инвеститорите побързаха да продадат акции на дружеството след тази новина, като стойността на ценните книжа намаля с 5%. По-късно тя леко се възстанови с 1,7% нагоре.
В допълнение от компанията представиха първият в историята си спад на активните потребители на дневна база в САЩ и Канада. Техният брой е намалял от 185 милиона до 184 милиона, пише Business Insider. От друга страна в глобален мащаб активните потребители са се увеличили от 1,4 милиона от 1,37 милиона.
От ръководството на компанията отчитат приходи от 12,78 милиарда долара, което е над очакванията на анализаторите за такива от 12,55 милиарда долара. Печалбата от акция е 1,44 долара.
Общо активните потребители на месец са 2,13 милиарда души, а на ден - 1,40 милиарда души.