Капитализацията на International Business Machines се повиши до 214 млрд. долара, което е с 800 млн. долара повече от тази Microsoft, съобщава gazeta.ru.

Акциите на IBM през 2011 г. поскъпнаха с 22%, докато на Microsoft са поевтинели с 8,8%.
В класацията на най-скъпите технологични компании първото място продължава да заема Apple с капитализаця повече от362 млрд. долара, IBM вече заема второто място пред Microsoft.

Ръстът в капитализацията на този компания е резултат от смяната на стратегията. Преди 6 години мениджмънтът на IBM продаде бизнеса по производството на персонални компютри на китайската компания Lenovo. Американската компания съсредоточи усилията си върху предлагането на технически решения за корпоративните клиенти.

Те отдавна разбраха, че персоналните компютри са отиваща си технология, твърди Тед Шадлер, анализатор от Forrester Research. Според него това е дало възможност на компанията да се насочи към технологии и системи за контролиране на движението, както и за управляване на електроснабдяването, насочила е инвестициите си към развиващите се пазари.

Microsoft също се опитва да влезе в нови сегменти на пазара на информационните технологии, но основният и бизнес си остава продажбата на операционната система Windows за персонални компютри.

След продажбата на компютърното си производство през 2005 г., IBM
инвестира 25 млрд. долара в бизнеса с програмно осигуряване и консултантската дейност в информационната сфера.