Японското летище "Кансай", разположено на изкуствен остров край Осака е необичайно не само с локацията си, но и с изключителната ефективност в кошмарната за всеки аеропорт сфера - обработката на багаж. До момента летището не е загубило нито един куфар, пише Quartz.

Според официални данни на останалите летища по света в активен сезон на около 0,75% от багажа му "поникват крачета" за ужас на пътуващите. Всъщност, най-често не става дума за кражби, а по-скоро за изгубен товар в бързането при обработката преди и след полет.

Летище "Истанбул" планира да е първото, захранвано изцяло от слънчева енергия

Най-натовареното летище в Европа планира да е първото, захранвано изцяло от слънчева енергия

Планира се фотоволтаичната електроцентрала да произвежда 340 милиона киловатчаса енергия годишно

Голямо американско летище обработва по 100 000 единици багаж на ден, което означава, че само в рамките на 24 часа се губят по 750 куфара и сака.

Затова и не е чудно, че много от професионално пътуващите не чекират куфари - всичко нужно се качва в кабинния багаж, където винаги може да се държи под око.

Снимка 664013

Източник: iStock

Летище "Кансай", което работи от септември 1994 г., се гордее със способността да обработи багажа от самолет в рамките на под 15 минути. Ключово за този процес е, че всяка авиокомпания, която оперира от летището, е длъжна да дава подробна информация товара на всеки самолет.

Защо авиокомпаниите повишават таксите за багаж и таксуват все повече на летището

Защо авиокомпаниите повишават таксите за багаж и таксуват все повече на летището

Голяма част от авиокомпаниите повишиха таксите тази година, засега най-засегнати са полетите в САЩ

Има и няколко проверки, с помощта на които наземният персонал разбира навреме, ако има проблем.

Ръководството на летище "Кансай" се готви да посрещне 37 млн. пътници през 2025 г. - повече от двойно повече спрямо 2023 г. Обещанието е, че отново няма да има нито един, оставен без багаж.