Холандската технологична компания Philips съобщава, че очаква възвръщаемостта за акционерите да нарасне от увеличаването на продажбите, въпреки усложнената икономическа ситуация в света.

Продажбите на Philips, чиито продукти започват от електрически четки за зъби и стигат до сложно медицинско оборудване, бележат ръст от 5% и представляват 5,6 милиарда евро за последното тримесeчие на 2018 година. А печалбата е скочила с 10% и вече е 971 милиона евро, благодарение на засиленото търсене на болнична апаратура в САЩ, Латинска Америка и Европа.

Приходите надминаха очакванията на анализаторите за 5,5 милиарда евро от продажби и генерираха печалба от 960 милиона евро преди да се отчетат разходите за данъци.

"Очакваме да подобрим още представянето си с напредването на годината", отбелязва изпълнителният директор Франс ван Хоутен.

Той потвърждава целта на компанията за  ръст на продажбите от 4 до 6% за тази и 2020 година.

Philips, която през последните години излезе от сектора за осветление и потребителска електроника, сега е насочена изцяло към здравните технологии. От компанията заявяват че ще увеличат дивидентите за акционерите с 6% и са обявили нова програма за обратно изкупуване на акции на стойност 1,5 милиарда евро.