Най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair е отчела повече от двойно по-голям ръст в сравнение с един от основните си конкуренти easyJet през миналата година. Общият брой на пътниците, използвали услугите на ирландския превозвач през 2015 г., е достигнал над 100 милиона души за първи път в историята, предаде Bloombеrg.

През годината двете най-големи бюджетни авиокомпании увеличиха пътуванията за отдих и почивка и повишиха усилията си да спечелят трафик от конкурентни фирми.

Снимка 214717

Източник: Bloomberg

Ryanair е увеличила броя на клиентите си със 17% до 101,4 милиона души през 2015 г. спрямо 86,4 милиона пътници година по-рано, докато easyJet е отчела ръст на пътуващите с нейни полети със 7% до 69,8 милиона. Самолетите и на двете авиокомпании са били средно над 90% пълни.

Ryanair обяви първата си дестинация от София

Ryanair обяви първата си дестинация от София

Една от причините за добрите резултати на Ryanair е, че компанията разшири зимното си разписание. Освен това превозвачът се радваше на скок в пътуванията през късния летен сезон от Северна Европа до Средиземноморието, които дадоха стимул на трафика в цялата индустрия през третото тримесечие. Базираната в Дъблин авиокомпания подобри условията за пътниците от бизнес класа чрез добавянето на опции като бързо качване на борда на самолета и разпределение на местата.

Трафикът на Ryanair през декември се е покачил с 25 на сто до 7,5 милиона души, стимулиран от спад на таксите след терористичните атентати в Париж на 13 ноември, при които загинаха 130 души.

Тайната на Ryanair за ниски цени и високи печалби

Тайната на Ryanair за ниски цени и високи печалби

Как успява?

Базираната в английския град Лутън easyJet отчита ръст от 4,6% до 4,85 милиона пътници, дори след очаквано намаление на резервациите в седмиците след атаките във френската столица. Превозвачът е втори по големина във Франция, където разгърна около 23% от общия си капацитет миналия месец.

Терористичните атаки няма да спрат ръста на easyJet

Терористичните атаки няма да спрат ръста на easyJet

Шефът на компанията не очаква трайно въздействие върху пътуванията