Unilever обмисля продажбата на един от най-познатите си марки - Lipton. Англо-холандският гигант е започнал преразглеждане на дейността на чаения си бизнес, който генерира продажби от почти €3 милиарда. Ходът идва, след като компанията отчете най-слабия си тримесечен ръст от десетилетие, пише Bloomberg.
Проблемът на Unilever идва промяната на потребителски навици, които поставиха кафето като най-предпочитан източник на кофеин. Във Великобритания, например, са изпити с 900 милиона чаши чай по-малко през 12-те месеца до края на май 2018 г.
Търсенето на черен чай "се забавя на развитите пазари през последните няколко години", посочи главният изпълнителен директор Греъм Питкетли. Стратегическото преразглеждане на подразделението може да приключи с продажбата на целия бизнес, или само на част от него. Очаква се решение в средата на годината.
Главният изпълнителен директор Алан Джоп започна цялостно преразглеждане на компанията зад популярни марки като сапуните Dove и българския сладоледен бранд Denny, след като търсенето на продуктите от големите компании намалява.
След публикуване на новината, акциите на компанията се покачиха с 1,6% в Амстердам.
Unilever, най-голямата сладоледена компания в света, отчете 1,5% на продажбите през четвъртото тримесечие, малко над прогнозите на анализаторите. Това все пак е най-ниският растеж от десетилетие насам. За цялата година продажбите намаляват с 0,5%, след като потребителите се насочват или към брандовете на супермаркетите, които привличат с по-ниските цени, или към по-скъпи нишови продукти.