Китайският технологичен гигант Xiaomi се стреми да утвърди статута си на водещ доставчик на смартфони в Индия, като отвори нови хиляди магазини в страната до края на 2019 г.

Компанията обяви, че ще увеличи присъствието си в азиатската държава от 500 на 5000 търговски обекта до 2020 г., създавайки над 15 000 работни места, пише CNBC.

"Измина повече от година, откакто започнахме да предлагаме продуктите ни чрез офлайн търговията на дребно и отчетохме силен растеж там", казва в изявление Ману Джаин, вицепрезидент и управляващ директор на Xiaomi за Индия.

Xiaomi отвори първия си магазин в Турция

Китайски гигант отвори първия си магазин в Турция

Обектът се намира в голям търговски център, предлага над 160 продукта на компанията

"Офлайн търговията на дребно е огромен сегмент в нашата страна, като близо 40% от офлайн пазара е съсредоточен в селските райони и всичко това трябва да увеличи офлайн продажбите ни и да генерира 50% от приходите на компанията до края на следващата година", обяснява Джаин.

Производителят на смартфони покани хората да кандидатстват за управлението на един от магазините й, отдадени на франчайз, който ще работи по търговския й модел Mi.

"Mi store е нов модел за търговия на дребно за селските райони в Индия, който предоставя преживяване като от водещ магазин на нашите клиенти в селските райони", посочва Xiaomi в Twitter.

Индия е един от най-бързо растящите пазари на Xiaomi, където тя се радва на голям успех със своята серия бюджетни телефони Redmi, отбелязва Reuters.

Фирмата е водещият доставчик на смартфони в страната с 30% пазарен дял. Тя навлезе в азиатската държава през 2014 г. като онлайн търговец на дребно, преди да отвори физически магазини в цяла Индия. Samsung и Vivo са основните й конкуренти там.

Компанията постави рекорд на Гинес, отваряйки едновременно най-големия брой магазини в Индия. Тя оперира и в Азия, Европа, Близкия изток, Африка и Мексико.