Антидъмпинговите мерки на Китай срещу френското бренди, внасяно от Европейския съюз, са "легитимни търговски защитни мерки", заяви днес китайското министерството на търговията - ден след налагането на временното ограничение.

Вчера Китай обяви "временни" антидъмпингови мерки спрямо вноса на бренди от Европейския съюз, се посочва в изявление на китайското министерство на търговията, цитирано от Reuters.

От 11-ти октомври вносителите от ЕС ще трябва да предоставят на китайските митници това, което министерството описа като "съответен гаранционен депозит", когато внасят съответните брендита с произход от ЕС.

Това означава въвеждането на временни мита до 39% върху вноса на европейско бренди (депозити до 39% върху стойността на внасяното в Китай бренди) и идва само дни, след като Европейският съюз одобри допълнителни мита до 35% върху китайските електрически превозни средства.

Китайското министерство на търговията добави вчера, че решението е взето след разследване, което показа, че "местната индустрия за бренди е застрашена от значителни щети и че е имало непреднамерена връзка между дъмпинг и заплаха от значителни щети" и настоя, че този ход е в съответствие с правилата на Световната търговска организация (СТО) и китайските закони.

ЕС реши да наложи мита върху китайските електромобили, въпреки че Германия е против

ЕС реши да наложи мита върху китайските електромобили, въпреки че най-голямата икономика е против

Въпреки това преговорите с Пекин ще продължат

Така френски марки като Hennessy и Remy Martin ще бъдат с ограниченията, приети само дни, след като 27-членният блок гласува "за" мита върху произведените в Китай електрически превозни средства (EV), което предизвика най-големия търговски спор с Пекин от десетилетие насам, посочва Reuters.

Китайското министерство също така посочи, че действията на ЕС срещу китайските електромобили "нямат сериозна фактическа и правна основа" и "явно нарушават" правилата на Световната търговска организация (СТО).

Търговското напрежение нарасна, откакто през миналата седмица Европейската комисия заяви, че ще продължи с митата върху произведените в Китай електромобили, дори след като Германия - най-голямата икономика в блока - ги отхвърли.

Друг знак за нарастващото търговско напрежение бяха забележките на китайското търговско министерство от вчера, че антидъмпингово и антисубсидийно разследване на продукти от свинско месо от ЕС ще доведе до "обективни и справедливи" решения, когато приключи.

От китайска страна освен това съобщиха, че обмислят повишаване на митата върху вноса от ЕС на превозни средства с мощни двигатели, което може да засегне най-тежко германските производители. Износът за Китай на произведени в Гермаиня превозни средства с двигатели от 2,5 литра или по-големи, се изчислява на 1,2 милиарда долара за миналата година, отбелязва Reuters.