Всички сме чували за алтернативата на такситата Uber. От години много популярни и масово използвани както в Европа, така и отвъд океана, днес компанията е тежко ударена от пандемията. В повечето държави от ЕС, както и във Великобритания нарастват полкванията на клиенти, че им е все по-трудно да си поръчат кола.

Какво точно се случва?

Британските медии съобщават, че през последнитке седмици липсата на шофьори и на налични превозни средства се задълбочава, което оставя клиентите на Uber разочаровани. Подобна е и ситуацията в континентална Европа. На този фон търсенето на услугата се очаква да достигне тотален връх тази седмица, защот доста хора се завръщат в офисите поне за някои от работните дни. А учениците започват училище.

Uber продължава да губи пари

Uber продължава да губи пари

И през следващите три месеци компания очаква около $100 млн. загуба

Новата вълна на Covid-19 е довела до рязък недостиг на шофьори, съощават от компанията. По предварителни изчисления се смята се, че хиляди шофьори са се оттеглили от бизнеса поради липса на достатъчно клиенти през лятото и заплахата от нови локдауни.

"Ситуацията с Uber вече е ужасна. Не само, че снощи беше невъзможно да се вземе такси, тъй като дори след като ми приемаха поръчката, шофьорите после я отменяха, очевидно заменяйки моя курс за по-дълъг", коментира пред ITV жител на Лондон. И допълва, че въпреки анулиранията, му се начислява такса за това, че е опитал да ползва услугата.

Друг клиент на американскиа старт-ъп, само че от Париж, изразява разочарованието си от предварително резервирано пътуване, което е било отменено минути преди уговореното време за тръгване от даден адрес към друг.

Редица оплаквания са получени още от Виена, Брюксел и Прага

Най-много са обаче тези от Обединеното кралство. Причината вероятно се крие в това, че именно на Острова отливът на шофьори е най-голям. Председателят на Асоциацията за лицензирани частни автомобили под наем във Великобритания - Стив Райт, коментира ситуацията така:

"Шофьорите изпитват огромен натиск, свързан с намаления брой клиенти, с несигурността около следващи затваряния и от изискванията за нови по-екологични превозни средства и невъзможността да ги финансират. Така че, не е никак трудно да се разбере защо наблюдаваме недостиг на шофьори".

Услугите на Uber и Lyft са по-скъпи от всякога

Услугите на Uber и Lyft са по-скъпи от всякога

Заради недостига на шофьори

В същото време цените на услугите на приложенията за споделени пътувания като Uber и Lyft са се увеличили с 92% между януари 2018-а и юли 2021-а година, показват данни на компанията Rakuten Intelligence. Основната причина е именно недостигът на шофьори, който се наблюдава и в САЩ.

В началото на юли тази година недостиг на шофьори на Uber е бил в размер 40%. Днес е над 50%. Компаниите вече предлагат различни бонуси, за да убедят шофьорите да се върнат. Но за да стане това, очевидно е нужно много повече.

Според уебсайта на Uber шофьорите печелят средно между 22 и 37 долара на час в САЩ, между 20 и 50 евро на час в Европа и около 30-45 лири във Великобритания.

Uber отчете загуби от 6,77 милиарда щатски долара през миналата година.

Дни след борсовия дебют в САЩ: Пекин нанесе два тежки удара по "китайския Uber"

Дни след борсовия дебют в САЩ: Пекин нанесе два тежки удара по "китайския Uber"

Didi няма право да приема нови потребители, а приложението ѝ бе изтрито от интернет магазините