Френският автомобилен производител Renault отчете скок с 41% на печалбата си, благодарение на по-високи цени на продуктите. Конкретно става въпрос за спортната линия, която е на пазара под марката Kadjar, и минивановете Espace.

Оперативната печалба на компанията е достигнала 1,54 милиарда евро от 1,1 милиарда евро за първото шестмесечие на предходната година. Прогнозите на анализаторите бяха за такава от 1,44 милиарда евро, пише Bloomberg.

С представянето на финансовите резултати от третия най-голям производител в бранша в Европа обявиха, че ще пуснат на пазара 10 нови и модернизирани модела.

Целта на Renault е да се възползва от възстановяването на търсенето на Стария континент, което е нараснало с 9,1 на сто през първите шест месеца.

От френската корпорация очакват глобалният автомобилен пазар да отчете около 1,7 на сто ръст тази година. Това е под предишната прогноза на компанията за такъв от 2 на сто, заради забавянето на търсенето в Северна Америка и ристрикциите при вноса в Алжир.

От Renault очакват 5% ръст в Европа до края на 2016 г., като там са били осъществени 60% от продажбите за шестмесечието.