Германският автомобилен концерн Volkswagen AG може да се наложи да направи повече от ремонт на половин милион коли, замесени в скандала с вредните емисии, който разтърси компанията през есента на миналата година. Производителят може да бъде принуден да премахне щетите, нанесени върху околната среда, предаде Bloombеrg.

Природни и потребителски организации настояват федералното правителство да обмисли дълъг списък от възможни обезщетения – от финансирана от VW програма за изграждане на инфраструктура за зареждане на електромобили, през солени глоби до почистване до пет пъти повече от размера на замърсяване, изпуснато от мръсните дизелови двигатели.

Европа въвежда драконови правила за тестовете на автомобилните емисии

Европа въвежда драконови правила за тестовете на автомобилните емисии

Вижте какви са те

Вече има прецедент за американско споразумение с автомобилни производители, което надминава ремонта или смяната на засегнати превозни средства. През 90-те години Американската агенция за опазване на околната среда накара производители на камиони, които са мамили на тестове за вредни емисии, да инвестират 1 млрд. долара в по-чисти двигатели, както и други неща.

През март 2015 г. агенцията обнови политиката си за приемане на действията на дадена компания като част от споразумение, ако тя подкрепя основни цели на правителството – като намаляване на влиянието на климатичните промени, промотиране на иновативните технологии или подобряване на детското здравеопазване.

При случая във Volkswagen целенасочена измама позволи около 600 000 автомобила от марките VW и Audi да излъчват до 40 пъти над позволеното количество азотен оксид.

Германската компания призна, че от 2009 г. е оборудвала дизелови автомобили с „измамни устройства”, за да преминат тестовете за емисии в лабораториите, макар и да надвишават лимита на пътя.

Сега трябва да се реши как германският автопроизводител може не само да приведе в съответствие колите и да възстанови средствата на собствениците на модели, които не могат да бъдат ремонтирани, но и пред какви други глоби или санкции следва да се изправи VW.

Крайната цена за Volkswagen, която включва ремонта на изтегляните автомобили, отстраняването на дефекти, съдебни дела от инвеститори и глоби, може да надвиши 42,2 млрд. долара в световен мащаб според анализатора от UBS AG в Цюрих Патрик Хюмел.

Всички автопроизводители лъжат за емисиите, но хванаха само Volkswagen

Всички автопроизводители лъжат за емисиите, но хванаха само Volkswagen

Ето как става легалната измама