Наскоро стана ясно, че китайски автомобили производители се вглеждат в германски фабрики, предвидени за затваряне, и са особено заинтересовани от тези на Volkswagen. Близо две седмици по-късно излиза информация че Volkswagen вероятно ще позволи на китайските производители на електрически автомобили да поемат производствените линии в някои фабрики в Германия, на фона на закъсалата автомобилна индустрия в страната, която е в период на спад.

От ръководството на германската компания сигнализираха, че ще бъдат отворени за обвързване с китайски конкуренти, за да използват част от излишния капацитет в техните германски заводи, докато намаляват собственото производството, пише The Guardian.

Ако заводите в Германия бъдат ползвани от китайски производители, то това би позволило те да избегнат плащането на мита на ЕС за електрически автомобили, внесени от Китай и би могло да представлява допълнителна заплаха за конкурентоспособността на европейските производители.

Главният финансов директор Volkswagen пък заяви, че компанията е отворена за всякакви дискусии по всяка тема с всеки партньор.

Китайски купувачи са хвърлили око на нежелани германски фабрики на Volkswagen

Китайски купувачи са хвърлили око на нежелани германски фабрики на Volkswagen

Закупуването на фабрика ще позволи на Китай да има влияние в автомобилната индустрия на Германия

Миналия месец Volkswagen се принуди да се откаже от плановете си да затвори германските си фабрики, след натиск от страна на синдикатите да запази заводите си отворени въпреки намаляващите продажби.

Компанията се отказа от плановете си да затвори обектите, след като постигна споразумение със синдикатите за намаляване на бонусите и повече с над 35 000 работни места до 2030 г. и намали производството във фабриките, вместо да затваря заводи.

Volkswagen иска да задълбочи партньорството си с американския производител на електрически автомобили Rivian

Volkswagen иска да задълбочи партньорството си с американски конкурент на Tesla

Volkswagen създаде съвместно предприятие с Rivian миналата година, което се фокусира върху софтуера за електрически автомобили

Икономиката на Германия е зависима от автомобилната индустрия. За това говорят и резултатите. По-рано този месец цифрите разкриха, че икономиката се е свила за втора поредна година през 2024 г. Според германската статистическа служба икономиката се е свила с 0,2% през 2024 г. след спад от 0,3% през предходната година.

"Германия преминава през най-дългата фаза на стагнация в следвоенната история. Освен това изостава значително в международно сравнение", заяви Тимо Волмершаузер от института Ifo в Мюнхен.