След една година пълна с неизвестни за търговците на дребно, бизнесът ще гледа на 2021 г. като шанс за ново начало. Все още обаче ваксината не се разпространява масово и голяма част от населението ще е уязвима към вируса. Ето защо изглежда малко вероятно скоро да има значителни промени в потребителското поведение, пише Forbes.

По-вероятно е 2021 г. да бъде продължение на някои основни тенденции, които се оформиха в търговията на дребно през 2020 г. От осъзнатото пазаруване до възраждането на физическия магазин, ето какво ще формира търговията на дребно през 2021 г.

Осъзнатото консуматорство ще бъде на първо място, когато става въпрос за купуване

Не е ново нарастващото желание на хората да купуват по-малко, но по-качествени неща. От няколко години и особено след 2017 г. се наблюдава сериозна промяна в отношението на потребителите към пластмасата за еднократна употреба например. Пандемията ускори тази тенденция като вероятно в бъдеще хората ще купуват стоки от компании, които се фокусират върху устойчиви политики, свързани с климатичните промени.

Пазаруването на местно ниво остава ключово

Един от най-големите позитиви на 2020 г. беше възраждането на местните търговци. Потребителите избягваха да пътуват до по-големи търговски центрове и много по-малки търговци отбелязват подем в продажбите. Изглежда желанието за пазаруване на местно ниво ще продължи и през 2021 г., особено след като много хора продължават да работят от вкъщи.

Малките магазини и независимите търговци на дребно са в добра позиция да обслужват тези потребители и би било добре това да продължи и през 2021 г.

Физическата търговия на дребно "отвръща на удара"

Няма съмнение, че онлайн търговията на дребно се очертава като явен победител през 2020 г., след като потребителите търсеха сигурност и удобство и по-безопасни начини за пазаруване. Процентът на пазаруващите онлайн се е увеличил до над една трета в разгара на локдауна.

"През 2020 г. се наблюдава забележителна промяна към онлайн пазаруването заради затварянето на магазини дребно. Много от хората пазаруват онлайн за първи път по време на пандемията и тези навици вероятно ще се запазят", каза Кайл Монк, директор на Retail Insights and Analytics в Британския консорциум за търговия на дребно.

Въпреки огромния ръст на онлайн търговията на дребно, вероятно клиентите ще искат да се върнат и във физически магазини.

Технологиите продължават да прекрояват търговията на дребно

През 2021 г. технологията ще продължи да дава възможност на купувачите, които искат да проучват и търсят онлайн стоки и след това да купуват от магазина. Все по-често се промъква разбирането, онлайн и офлайн пазаруването не са две отделни действия, а по-скоро едно "пътуване" на клиента.

"Пандемията накара много търговци на дребно да експериментират с услуги, които значително улесняват клиентите им да пазаруват онлайн. Според експерти някои от тези експерименти, които видяхме през 2020 г., ще доведат до завладяващи начини за пазаруване в онлайн света. Възможността за незабавна проверка на стоката в магазина в Google или Facebook ще стане обичайна практика.

С други думи, новата технология ще помогне да се създаде безпроблемен преход между онлайн и офлайн покупките. Това може да се види и от нарастващата популярност на търговията в Instagram и Facebook, които пускат повече функции, за да позволят на купувачите да разглеждат и купуват директно от приложенията за социални медии. Фирмите, които имат силно онлайн присъствие, ще могат да използват тази тенденция, за да ангажират и зарадват клиентите си.

С напредването на технологиите през 2021 г. най-находчивите търговци на дребно ще се фокусират не върху технологията, а върху това как да я използват, за да подобрят и улеснят още повече клиентите при пазаруване. Едно е ясно и това е, че 2021 г. ще продължи да бъде година на големи промени за индустрията на дребно. С все по-взискателната клиентска база е ясно, че предстоят трудни времена.