Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) и Европейският съюз обявиха финансов пакет от 560 милиона евро за Северна Македония. С тези средства ще бъде изградена железопътна линия до България.

В изявление ЕИБ каза, че средствата ще бъдат изразходвани за изграждането на 24 километра железопътна линия от източния град Крива Паланка до българската граница и за електрифицирането на други 88 километра железопътна линия по т.н. наречен Коридор VIII.

Очаква се железопътната линия да превозва приблизително 500 000 тона товари и половин милион пътници годишно, пише Еkathimerini.

Високоскоростната жп линия от София до Ниш изглежда все по-възможна

Задава се високоскоростната жп линия от България до Сърбия: ето кои градове ще свързва

Влаковете ще развиват скорост от поне 120 км/ч

Коридор VIII е транспортен маршрут, свързващ албанското адриатическо пристанище Дуръс и българското черноморско пристанище Варна през Северна Македония. Неговата дължина е между 1200-1300 км, 747 от които са в България.

Северна Македония, член на НАТО, получи зелена светлина за преговори за присъединяване към ЕС през 2020 г., след като промени името си от Македония, за да задоволи гръцката чувствителност. Но разговорите все още не са започнали сериозно поради възраженията на България относно историята и езика.

Стачката в румънската държавна жп компания, която може да парализира страната

Стачката в румънската държавна жп компания, която може да парализира страната

Какви са исканията на синдикатите?