Потребителите в Съединените американски щати ще трябва да очакват по-високи цени за вносните автомобили, ако предложените от президента Доналд Тръмп мита от 25% върху колите влезе в сила, смятат търговците, цитирани от Wall Street Journal.Автомобилните производители заявиха, че смятат да прехвърлят по-високите разходи върху потребителите, които предполагат, че това ще доведе до спад в продажбите. Около 44% от всички продадени в САЩ автомобили през 2017 г. са били внос.
Заради по-високата цена търговците обмислят да намалят поръчките за автомобили, произведени в чужбина, и да се фокусират върху автомобили втора употреба с по-висок марж. Митата могат да повишат и цените на колите, сглобени в САЩ, макар и с по-малко, тъй като много от тях използват части от чужбина, казват от автомобилните компании.
"Няма съмнение, че индустрията ще бъде тежко засегната", казва дилърът Дейвид Роузенбърг. "Ще видим увеличение на цените, по-голямата част от което ще бъде прехвърлено върху потребителите. Продажбите ще намалеят".
Роузенбърг приема заплахата на Тръмп насериозно и вече е започнал да се запасява с Mecedes-Benz и Audi преди митата да са влязли в сила.
Средната цена на автомобилите се покачва за последното десетилетие. Производителите и дилърите казват, че мито от 25% само ще увеличи цената, добавяйки няколко хиляди долара допълнително.
Най-пострадали ще бъдат Mazda и Mitsubishi, защото те разчитат на 100% на внос на автомобили и обикновено продават на купувачи с бюджет. Алиансът на автомобилните производители изчислява, че 25% мито ще увеличи средно цената с $5 800.
Американската General Motors Co. вече заяви миналия месец, че митата ще повишат цените и на нейните модели, тъй като 36% от автомобили се произвеждат в чужбина.
Анализатори изчисляват, че митата могат да намалят продажбите на нови автомобили в САЩ с близо два милиона годишно. През 2017 г. доставките достигнаха 17,2 милиона.