Предложението цели преразглеждане на начина за финансиране на услугите за въздушния трафик, са казали източници с информация за програмата.
Администрацията на федералната авиация (FAA) ще даде отдавна чакани подробности за своя план за частния сектор, който в бъдеще ще играе много по-съществена роля при дългосрочното финансиране на операциите.
Правителството, което надзирава разпрострялата се мрежа за контрол на въздушния трафик, ще пристъпи към финансиране, основано на потребителски такси и акцизи върху горивата. Администрацията на Буш се надява това да донесе стабилен поток на приходите и да облекчи претенциите към федералната хазна.
Ройтерс посочва, че официалните лица са отказали коментар до обнародването на новата програма този следобед. Забелязва се обща загриженост сред различните обединения на авиопревозвачите относно повишаване на финансовите им задължения.
Новата формула за финансиране на FAA трябва да бъде потвърдена от Конгреса до края на септември, или да се препотвърди настоящата схема. Сега финансирането се осъществява чрез такси върху самолетните билети и други налози, данъци върху горивата и годишно отчисление от общите държавни данъци.
Настоящият бюджет на FAA е $14 млрд. и официалните лица казват, че бумът в икономичните самолетни превозвачи, които се стремят да минимизират таксите за пътниците си, подкопават техните печалби.
Някои юристи вече са изразили скептицизъм по отношение плановете на FAA. Източници от авиацията са посочили, че FAA желае да наложи сръх-такси за всички пътници, които използват най-натоварените летища, особено в най-заетите часове на деня.
Освен това FAA желае да въведе механизми за ценообразуване, базиращи се на теглото на самолета, както и да вдигнат тавана на таксата за пътник, което ще им помогне да финансират проекти за подобрения в летищата. В момента максималната такса е $18.
Таксите върху горивото за бизнес джетовете и за други ползватели на генералната авиационна система също се очаква да се увеличат значително над настоящите 21.9 цента за галон.
Въздухоплавателните компании ще се възползват от силното си лоби, за да се опитат да пренесат по-голяма част от финансовата тежест върху частните пилоти и бизнес джетовете.
Udddri
на 14.02.2007 в 12:19:22 #1Върти ми се в главата нещо около конкуренцията между Боинг 7Е7 и Еърбъс А380. Първия е среден клас за пътувания между по-малките летища, а втория е супер голям за пътуване между мега летищата.