Аржентинска нискотарифна авиокомпания Flybondi внедри първото в индустрията технологично решение, с помощта на което лесно може да се променят имената на пасажерите и така става възможно закупените билети да се продават или подаряват, пише Clarin.
Това става възможно поради факта, че всъщност се купува NFT, над което притежателят има пълен контрол.
Контекст: Flybondi е първата аржентинска нискотарифна авиокомпания и е на пазара от 5 години. Тя се опитва да се наложи на пазара чрез различни технологични нововъведения.
В същото време NFT - т.нар незаменими токени, могат да бъдат алтернатива на скъпите, сложни и стари системи за резервиране на билети, които използват превозвачите. Те са обвързани с по-малки разходи, а освен това чрез т.нар "умни договори" могат да притежават множество функционалности, които са невъзможни в аналоговия свят.
Как работи: Новите NFT билети са разработени заедно с крипто компанията TravelX, като за целта са инвестирани 7 млн. долара в софтуерна разработка. На практика пасажерът закупува стандартен електронен билет, към който се синхронизира NFT, като правилата за употребата му са вградени в "умен" договор.
Възможно е даже да се направи покупка без конкретна дата на полета.
Токенът се управлява през платформата на TravelX. Coindesk уточнява, че при първичната продажба тя не начислява допълнителна такса, но при препродажба се удържат 2%.
Вчера, днес и утре: Испанската Air Europa през април 2022 г. стана първата авиокомпания, която предлага NFT билети именно чрез платформата на TravelX, но Flybondi са първите, при които децентрализираната технология се прилага при всяка покупка.
Към момента около 60 авиопревозвача в света са изявили интерес към използването на NFT.