Не е необичайно хората да смятат, че Facebook подслушва разговорите им, когато твърде често в социалната мрежа се появяват реклами на продукти, които преди това са обсъждали на живо. Разбира се, досега няма доказателства, че това е истина.
Но това не означава, че Facebook не може да подслушва потребителите - дори и компанията да се кълне, че не използва технологията.
Нов патент, видян от изданието Metro, който Facebook притежава, сочи, че компанията може да включва дистанционно микрофона на вашия телефон, да прави запис и след това да го праща в централата.
Идеята на Facebook е да включва високочестотен звук във видеорекламите, който не може да бъде чут от хората, но телефонът ви ще може да го засече. Инструкцията, която устройството получава, е да направи запис, докато тече рекламата, а после да го изпрати във Facebook за анализ.
Дистанционното включване на микрофона и пускането на звук, който хората не чуват, е достатъчно притеснителна, но ето и крайната цел: онлайн система ще слуша записа, като идентифицира вас и рекламата, която сте гледали и ще записва какво е било вашето впечатление от съдържанието, става ясно от патента.
От Facebook заявиха пред Mashable, че нямат намерение да въведат в употреба технологията.