През последните десетилетия интернет се превърна в неизменна част от ежедневието ни. И докато днес ни е трудно да си представим живота си без платформи като Google и YouTube, в зората на мрежата най-популярните сайтове са съвсем различни.

От Captain Gizmo и Visual Capitalists разглеждат именно кои са били тези уеб страници от 1993 година до днес.

AOL (1993-2000 година)

Максимален брой на потребителите на месец: 405 000 000 

AOL е един от първите големи уеб портали. Той е лидер през периода между 1993 и 2000 година, като тогава компанията доминира пазара основно благодарение на агресивната си кампания за безплатен пробен период, от който можеха да се възползват потребителите.

В най-силните си години AOL има над 30 милиона абонати и пазарна капитализация над 200 милиарда долара. Постепенно обаче платформата губи блясъка си и впоследствие е придобита от Verizon срещу сума от 4,4 милиарда долара.

Yahoo (2000-2006 година и отново през 2008-2010 година)

Максимален брой на потребителите на месец: 11 600 000 000 

След залеза на AOL Yahoo става следващият интернет гигант. Той води началото си като уеб директория, след това става първият уебсайт, предлагащ локализирани индекси за големите градове.

Когато е на върха, Yahoo е с пазарна оценка от 125 милиарда долара, но след него идват редица пропуснати възможности и провалени придобивания. Подобно на AOL, платформата в крайна сметка е купена - от Verizon. Все пак тя остава сред топ 10 на най-посещаваните сайтове в света.

Google (2006-2008 година и от 2010 година досега) 

Максимален брой на потребителите на месец: 81 000 000 000 

Не е изненадващо, че през последните 10 години и днес номер 1 е Google. Търсачката води началото си от края на 90-те години. Към настоящия момент 90% от търсенията в интернет са насочени към платформата.