Китайска таKuaishou Technology, предлагаща услуга за споделяне на кратко видео и основен конкурент на TikTok, планира IPO в Хонгконг.
South China Morning Post съобщава , че е първоначално публично предлагане на акции на компанията се очаква да събере 5,4 милиарда долара (41,9 милиарда хонконгски долара). Изданието отбелязва, че услугата за кратко видео се поддържа от Tencent Holdings.
IPO на Kuaishou е определено за 26 януари, а началната цена на акциите ще бъде определена на 28-29 януари. Компанията ще започне листването на борсата на 5 февруари. На инвеститорите ще бъдат предложени 365 милиона акции на цена от приблизително 105-115 хонконгски долара. При голямо търсене на книжата, собствениците на услугата признават вероятността от допълнителна емисия.
Това развитие на събитията ще позволи набирането на още повече средства - $6,2 милиарда, което ще бъде най-голямото IPO на фондовата борса в Хонконг от ноември 2019 година. Тогава на фондовата борса бяха пуснати акциите от Alibaba Group на Джак Ма, като се набраха около 13 милиарда долара.
Сега услугата на Kuaishou Technology има над 262 милиона потребители. Експертите прогнозират, че с допълнителната емисия пазарната капитализация на компанията ще надхвърли 61,7 милиарда долара, пише 1prime.ru.