- С тази инициатива на МЕТРО компании от различни сектори, професионални асоциации и правителствени институции обединяват сили в подкрепа на българските хотелиери и ресторантьори.
- Туристическият сектор ще има достъп до гъвкави финансови инструменти, пакет с мерки за безопасност и хигиена, както и до богат избор от качествени български земеделски продукти.
- Онлайн резервационна платформа ще предложи най-добрите оферти за лятна ваканция в България. Хотелите ще могат да я използват без комисиона.
Нова голяма инициатива обединява местни и международни компании, държавни институции и професионални асоциации в подкрепа на туристическия сектор. Партньорите обединяват сили в уникална програма, предвиждаща 360 градусова подкрепа за сектора. Хотелите и ресторантите ще получат достъп до гъвкави финансови инструменти, включително отложено плащане и безплатно първоначално пазаруване при старта на сезонната подготовка.
Същевременно инициативата осигурява снабдяване с качествени български храни и свежа българска земеделска продукция. Партньорите в програмата ще осигурят още обучения, възможност за развитие на персонала, указания за хигиена и безопасност и безплатен пакет санитарни услуги.
Всички тези възможности в подкрепа на българската икономика ще бъдат представени в една специална онлайн платформа за резервации, наречена "Преоткрий България", чрез която собственици на хотели ще могат да предлагат без комисиона ваканционни пакети, за да подпомагат преоткриването на българското гостоприемство.
"COVID-19 пренаписа правилата на играта, но ние отказваме да се превърнем в жертви на ситуацията", казва Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на МЕТРО България. "Ние изграждаме тази инициатива на базата на своята уникална екосистема, като обединяваме усилия с наши дългогодишни партньори и доставчици, а също така с министерствата на земеделието, икономиката и туризма, за да помогнем на българските предприемачи да се справят с последствията от глобалната криза." Coca Cola, DNA, Загорка, A1, "Димитър Маджаров", Procter & Gamble, MasterCard, и много други компании се включиха от самото начало в подготовката.
Мерките, които инициативата включва са в четири посоки, осигуряващи работещи решения за секторите, засегнати от кризата и съобразени с новите реалности след края на карантинния период.
Представители на МЕТРО – крайно ляво - Филип Анастасиу, директор Човешки ресурси и крайно дясно - Георги Гърневски, ръководител Снабдяване с храни
Туристическият бизнес ще може да се възползва от пакет от санитарни продукти и услуги за защита на гостите в хотелите и работещите в тях. Той включва протокол и мероприятия за осигуряване на хигиена и дезинфекция на хотели и ресторанти, възможност за проследяване здравето на служителите, тестване за коронавирус, както и възможности за създаване на условия за социална дистанция.
Финансовите инструменти за бърз достъп до парични средства са втората част от пакета, които инициативата "Преоткрий България" ще предложи на туристическия бизнес, сред които пакет за първоначално зареждане със стоки при старта на сезона, както и удобни и леснодостъпни схеми за кредитиране под формата на отложено плащане и стокови кредити.
Третата част от пакета включва предлагането на първокласни български храни и продукти, доставени от местни производители. Хотели и ресторанти ще могат да предлагат традиционни български ястия по време на закуска, обяд, вечеря в зависимост от типа на изхранване - блок маса или а-ла-карт. В това отношение МЕТРО има потенциала да осигури на своите партньори качествени земеделски продукти, чрез вече изградената общност от над 300 локални производители, които доставят своята продукция директно до магазините на компанията, по програмата "Отгледано с грижа в България". В допълнение набор от автентични български рецепти, приготвени от топ български готвачи, сред които шеф Андре Токев, шеф Милен Панев, шеф Влади Тодоров и главният готвач на МЕТРО Академия - Юри Велев ще бъдат на разположение на ресторантьорите от българските курорти. Серия от безплатни обучения и семинари за готвачи, сервитьори, баристи и бармани са вече планирани от МЕТРО Академия преди началото на сезона, за да осигурят качество на обслужване, което туристите ще очакват.
Изграждането на иновативна онлайн платформа за директни резервации "Преоткрий България" и нейната активна реклама ще осигури на българските хотелиери възможност да предлагат директно туристическите си продукти на хиляди клиенти, без да заплащат такси и комисионни за ползването на платформата. Това е четвъртата мярка от инициативата, която ще бъде предложена на туристическия бранш.
Ангажиментът, който МЕТРО и неговите партньори очакват от страна на туристическия бизнес, за да се възползва от предлаганите възможности, е на първо място спазване на установените хигиенни мерки и осигуряване на безопасни условия на труд и почивка, предлагане на традиционни ястия от български хранителни продукти, както и осигуряване на изгодни условия за отдих, отговарящи на изискванията на българската държава по отношение на такси за плажни принадлежности, ваучери за почивка и други.
Заставаме зад родните предприемачи е мотото на инициативата, която вече получи подкрепа и от страна на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация, за чието партньорство МЕТРО благодари и разчита за успеха на инициативата, както и на други професионални организации, производители на храни, финансови и държавни институции. В пълен мащаб инициативата се очаква да стартира в началото на месец юни.