Над 40% от потребителите не вярват на това, което чуват за глобалното затопляне от страна на бизнеса, а други 50% не знаят дали да се доверят или не на корпоративните изказвания.
Това контрастира с 60% от анкетираните, които имат доверие в учените и почти половината от допитаните, които вярват на екологични организации като „Приятели на Земята" и „Грийнпийс". Докладът е изготвен от Consumers International и Accountability.
Правителството, бизнесът и гражданското общество трябва да работят заедно, за да открият решение на този проблем на доверието, като премахнат от търговските лавици продуктовите решения с интензивен разход на енергия и гарантират, че претенциите за екологична съобразност на продуктите стават обект на внимателно и независимо наблюдение. Това са казали от организацията Consumers International, сред чиито членове са списанието за защита на потребителите Which? и Националния потребителски съвет.
„След правителството и индустрията, потребителите са третия фронт в борбата срещу промяната в климата. Но за да могат да допринесат за някаква промяна, те трябва да бъдат изцяло подкрепяни от корпорациите и правителствата", казал е Ричард Лойд, генерален директор на организацията.
Почти 70% от тези, които са отговорили на изследването, са казали, че искат да направят някакво действие относно промяната в климата, но същият брой хора са казали, че посланията, свързани с глобалното затопляне, трябва да се докажат от независима страна, като учените, екологичните групи и семейството или приятелите са най-достоверен източник на подобна информация.
Докато министрите и бизнесмените се борят да разпространят послание, изследването е направило явно, че едва 22% от потребителите вярват на информацията постъпваща от религиозни лидери, 12% вярват на филмовите звезди и 17% вярват на медиите.
„Това, за което потребителите се притесняват, е лидерството. Повече политически действия и по-малко снимки с Леонардо Ди Каприо е ключът за изграждане на доверие и стимулиране на потребителите към действие", казва Филип Монаган, ръководител на международната нестопанска организация Accountability.
Изследването е включило 2,734 души в Америка и Великобритания. Установено е, че промяната в климата вече се е превърнала във важен въпрос за съвременния човек. Близо 60% от потребителите твърдят, че „често" намаляват консумацията на енергия в дома като изключват уреди, и само 12% заявяват, че никога не го правят. Почти половината си купуват икономични електрически крушки. 33.5% вече са си купили енергийно икономични домакински уреди.
От друга страна, над една трета от респондентите считат, че продуктите с най-малко вреда за околната среда са и най-скъпи. Една четвърт от хората счита, че енергийно ефективните решения не се продават в техния регион, а друга една трета са „объркани".
Бизнес организациите, които са се запознали с изследването, са заявили, че то е разочароващо четиво. „Много компании променят начините, по които действат в светлината на промяната на климата, но трябва да се работи повече за да се даде на потребителя качествена информация и качествен избор на продукти, необходими за вземане на потребителски решения, благотворни за климата", твърди директорът за бизнес средата на CBI.
От Приятели на Земята са заявили, че хората ще станат скептични, ако многото приказки не се „преведат" в конкретни действия, намаляващи емисиите. Правителството може да поведе в това отношение, поставяйки образец за пример, който всички да следват. След като веднъж хората видят, че правителството прави това, за което говори, то хората ще имат и много повече доверие в казаното - заявява Тони Джунипер, изпълнителен директор на екологичната организация.
Abadbobata
на 20.06.2007 в 13:11:56 #2А пък бизнеса кво да му вярваш. Златното правило във ВСЕКИ бизнес е: Авантата е чиста печалба. И от тука като замърсяваш и не го чистиш ти, т.нар. Externality - http://en.wikipedia.org/wiki/Externality защо въобще бизнеса да му пука за замърсяването. Няма морал в процеса на превръщането на многото пари в адски много пари.
Abadbobata
на 20.06.2007 в 13:06:47 #1Е как да вярваш на политиците, като всичките са купени. Да вземем някоя случайна държава, например тази с най-голямата икономика - САЩ. И администрацията й не просто е купена от петролните компании, тя Е петронлите компании. Е как да им вярваш?!?!!?! Същото е и в останалите държави. Политиците са купени от онеа с петрола и автопроизводителите. Докато ВЕИ индустията не забогатее да купи тя политиците, оправия няма да има.