Първоначално обособяване на "синя" и "зелена" зона за кратковременно паркиране, а по-къкно и на "жълта" зона. Това предвижда концепцията за паркиране в Столичната община, съобщи телевизия ПРО.БГ.
От съществуващата в момента "синя зона" най-вътрешната част, обхваната от булевардите около центъра, ще остане със същото си име. Целта е режимът за паркиране да е до два часа и да е с най-висока такса за плащане на час.
"Зелена зона" ще обхване по-широкия център, като режимът за паркиране ще допуска до два пъти повече време на по-ниска цена от тази за час в "синята зона".
"Жълтата зона" ще бъде във външен кръг от обекти след "зелената зона" и според концепцията ще се използва при паркирането в натоварени от трафик части в жилищни айони, около пазари и търговски центрове.
Комисията, подготвила концепцията за паркиране, която предстои да се оформи и внесе в Столичната община, не е посочвала определени цени за паркирането във всяка зона, а е предпочела да препоръча съотношенията, за които обаче трябва да се произнесе и администрацията, а впоследствие и общинските съветници.
Предложеното съотношение за цените за паркиране в "жълта", "зелена" и "синя" зони е 1:2:3, а за времето за паркиране 4:3:2. Има вариант, според който това може да се редуцира при съществуването на двете зони първоначално.
Граничните улици между отделните обособени зони за кратковременно паркиране ще попадат в тази, която е с по-висока такса на час.
Таксата за "служебен абонамент", която в момента е 350 лева на месец, да се увеличи, се предлага в концепцията.
Размерът на таксата за преференциално паркиране също няма да остане 70 лева, какъвто беше до отменянето на таксата от ВАС. Предлага се той да е близък до размера на експлоатационните разходи, които са между 170 и 200 лева.