По иранска технология във Венецуела е усвоено производството на две марки автомобили: Турпиал и Сентауро. В Иран те са известни под названието Saipa 141 и Samand. Стойността на колите не е висока, тъй като не се облагат с ДДС - съответно $7,906 и $11,069.
Венецуелците вече успяха да ги кръстят „антиимпериалистически" автомобили.
Автомобилният завод Venirauto е разположен в местността Маракай на 80 км. от Каракас и е с капацитет 25 хиляди автомобила годишно.
По-рано Уго Чавез бе говорил, че в рамката на програмата за построяване на социализма през XXI век ще бъдат създадени 200 социалистически предприятия, които ще правят автомобили, хранителни стоки, компютри и други предмети за всекидневно потребление.
Лидерът на Венецуела твърди, че след като заводите бъдат построени през 2008 година, ще започне нов етап от революцията.
Със съдействието на Китай вече се правят „боливариански компютри".
Повечето производства се развиват на базата на съвместни предприятия, организирани обаче само със страни, които не са в дружески отношения със САЩ.
lokster
на 11.07.2007 в 16:24:56 #13Тези коли по иранска технология данеби да се движат с обогатен уран?
BOSCH
на 11.07.2007 в 16:09:18 #12отпред прили4а на старите Вектри
Bateto
на 11.07.2007 в 16:02:42 #11XXX, зависи какъв социализъм започнат да строят. Социализмът във Франция и Германия е типичен пример за силна социална политика и пазарна икономика. Такъв в момента е и в Китай.
Bateto
на 11.07.2007 в 15:59:57 #10Трабитата са кола модел 60те, а колко от вас се натискат да се возят на Голф1, модел 80те? В Китай освен почевето модели на японските производители си имат и техни собствени като например СиСангЯнг. Всички сте виждали тяхните джипове в БГ.
gabriel
на 11.07.2007 в 15:12:46 #9Ами незнам, ама поне си имат собствени автомобили, а ние? Па сме в десета глуха...
XXX
на 11.07.2007 в 15:12:13 #8Иранската технология всъщност е френска....... А това на снимката е напудрена иранска версия на не помня какъв Остин от 70-те със задно предаване. Сега и във Венецуела....... Просто им е бедна фантазията на местните какво ги чака като почнат да строят социализъма. Жалко за тях и за държавата им - беше на челно място по стандарт в Латинска Америка. Но - и те като нас - сами си избраха кой да ги управлява........
сан бернар
на 11.07.2007 в 15:00:39 #7Bateto Ти виждал ли си китайско камионче?Че то трабантът е кола в сравнение с него.
mazko
на 11.07.2007 в 14:28:53 #6много хора като чуят социализъм изтръпват щото нашия никога не е бил като френския или като чешкия дори. а са пак соц возила некак не ми се ще да да се връщаме на зад към трабитата .ако толкоз беха хубави защо всички големци се возеха с западни а.
Неделчо Съботинов
на 11.07.2007 в 12:16:49 #5А след това ще разберат, че освен ориз има и друга храна и ще настане световен глад
Bateto
на 11.07.2007 в 12:12:50 #4Лошото е, че още има тикви тук, които като чуят социализъм изтръпват. В Германия и Франция също управляваха социалисти, от социализъм до социализъм има разлика, а и в крайна сметка това е просто едно наименование.
Bateto
на 11.07.2007 в 12:11:46 #3Абе те и Китай бяха смешни преди 15 г., но сега ситуацията коренно се промени. Започнаха с текстила, минаха през електрониката и сега автомобилите.... А след още 15 г. ще станат и най-мощната икономика в света.
Неделчо Съботинов
на 11.07.2007 в 12:07:19 #2Абе то и жигулата я водят социлистическата гордост и дори на документите пише не МПС, а лека кола, ама.....
RATM
на 11.07.2007 в 11:23:22 #1Тва си е направо Пежо на снимката...