По всичко личи, че в следващите няколко години автомобилният пазар ще претърпи радикални реформи. Големите производители са усетили този полъх на промяната и редица от тях вече излязоха със стратегия за фокусиране на част от бизнеса им в сегмента на електрическите возила.
Американският лидер в сферата – Tesla, все повече трябва да се притеснява. Въпреки че Илън Мъск заяви сериозни амбиции, включващи повишаване на производството на компанията десет пъти до 500 хиляди бройки годишно през 2018-а, той има за какво да се замисли.
След “Дизелгейт” втората най-голяма компания в индустрията – германският Volkswagen, заяви, че в следващите 9 години ще пусне над 30 електрически модела.
Други лидери като Ford и BMW също правят големи инвестиции в тази посока, а Mercedes планира да се наложи в производството на екологични товарни коли.
Всички тези корпорации са готови да хвърлят всички усилия, за да успеят да извоюват добра позиция на този пазар. Всяка очаква да получи удар от големите си конкуренти, но може би никоя не би предположила, че той може да дойде от друго място – от Китай.
Местната стартираща компания WM Motors иска да се конкурира с Tesla на пазара в страната, който е и най-големият пазар на автомобили в света. В момента във фирмата работят 900 души, като на месец заплатите на служителите наброяват общо 15 милиона долара, пише Reuters.
Освен WM Motors обаче редица китайски старт-ъпи също имат амбиции да отхапят от парчето на Tesla. Сред тях са LeSee, NextEV, Future Mobility и Quantu Motor, като повечето от фирмите са собственост на големите интернет корпорации Alibaba и Tencent.
За разлика от тях обаче WM Motors разчитат на капитал от местни инвеститори. Създателите на стартиращата компания вече са изградили своята стратегия за изпреварването на Tesla. Те целят да произведат по-достъпни електрически автомобили, които да пуснат на масовия пазар.
От друга страна американският производител дебютира с два суперлуксозни автомобила в по-високия ценови клас. Сега обаче предстои от Tesla да пуснат своя Model 3, който ще е близо двойно по-евтин от събратята си.