Новата 3-та серия на BMW вече е в България. Моделът порасна: с осем сантиметра по-дълъг, с два по-широк и с едва един милиметър по-висок, но е отслабнал с 55 килограма.
Седмата генерация на премиум седана е с още по-агресивен външен вид, благодарение и на стандартните LED фарове, а отвътре прави впечатление с новите технологии, с които разполага.
Автомобилът стартира с пет възможни двигателя, а съвсем скоро на пазара ще излезе и M3, което най-вероятно ще бъде първото в историята със задвижване на всички колела, разкрива управителят на M Car София Иво Божинов.
"Изключително елегантна кола. 3-тата серия винаги е била еталон като визия в сегмента, в който е. И тази кола го затвърждава", казва той пред Money.bg.
Източник: Теодор Пенчев
Иво Божинов, управител на М Кар София
В България продажбите стартират с двулитров дизелов двигател със 190 к.с. и двулитров бензинов с 258 к.с. Скоро се очаква и по-мощен бензин със 375 к.с., който ще достига 100 км/ч за едва 4,4 секунди.
Ориентирана към шофьора
Третата серия на BMW винаги е била автомобил, ориентиран към шофьора. Седмата генерация продължава тази традиция. Центърът на тежестта е понижен с 10 мм, а разпределението на тежестта остава на идеалните 50:50. Въпреки увеличения размер, теглото намалява с 55 кг., но в същото време здравината на купето и окачването е увеличено с до 20%. За по-бързото ускорение и по-ниския разход на гориво спомага най-ниския коефициент на челно съпротивление в класа - едва 0,23.
За да осигурят едновременно комфортна возия и добро динамично поведение, BMW за първи път използват и специално окачване, което увеличава твърдостта в зависимост от хода на пружините.
Грижа за шофьора виждаме и в новия интериор. Таблото зад волана вече е изцяло дигитално, а вторият екран в центъра на конзолата е свален и вече е на нивото на очите на шофьора. Помислено е и за пасажерите - удължаването на модела с осем сантиметра дава повече място на пътниците отзад.
Източник: Теодор Пенчев
Какви продажби ще запише в България?
Въпреки че моделът несъмнено ще пожъне успехи на развитите пазари, Иво Божинов не очаква именно 3-та серия да бъде най-добре продаваният в България.
"Третата серия е традиционният гръбнак за BMW. За съжаление, поради ред специфики, тя не бива така възприета в България като продажби. Тя е невероятен автомобил и ако следваме логиката в Германия или Австрия, би трябвало основните ни продажби да са в тази гама. Но при нас това не е така", казва той, обяснявайки го с типично български причини и определен манталитет.
"Нашият пазар не следва логиката, която може да се наблюдава в Германия, в Австрия, в развитите пазари, където т. нар. UKL сегмент (1-ва и 2-ра серия, X1, X2 и някои модели на Mini) има страхотен пазарен дял. При нас е малко по-различно, при нас той се определя от най-скъпия сегмент в марката", посочва Божинов.
Източник: Теодор Пенчев
Клиенти за премиум автомобил с тези размери все пак има: това са хора с успешен малък или среден бизнес и средно ниво мениджъри, казва той. Но потенциалът е много по-голям.
"В България отдавна има хора, които могат да си купуват премиум автомобили, въпросът е дали се припознават като собственици на такива автомобили. Определено има много по-голям капацитет, отколкото имаме продажби", казва той.
"Ако се направи анализ на този сегмент, ще се види, че има продажби на топ версии на по-масови автомобили на подобно ценово равнище. Ако вземем например Volkswagen, там е друго. При нас може би го има и това, че все още е заложено в много хора да не се припознаят като собственици на автомобил от премиум сегмента, независимо, че могат да си го позволят. Това касае точно малкия ни сегмент - първа, втора, трета серия. Това не го виждаме във високия - там се припознават без проблеми", посочва още Божинов.
Източник: Теодор Пенчев
Високият сегмент движи продажбите
Именно скъпите модели движат продажбите в България. Сухите цифри казват, че през 2018 г. 5-та серия и моделите от X-семейството се продават най-много. "Х5, Х6 традиционно в България в последните години са топ пърформъри като модели. 5-тата серия също. Интересното е, че през първото тримесечие на миналата година нямахме нито една продажба на първа серия, за сметка на това имахме седем 7-ци", казва още той.
Любопитни са и цените на продаваните автомобили, макар България да е най-бедната държава в Европейския съюз. "При 3-та и 5-та серия, спрямо Германия, нашето оборудване винаги е много по-високо. От една страна ние сме много ориентирани към цени, много чувствителни, от друга страна тук много премерен автомобил не се гледа добре. Това показват продажбите. Тук имаме по-оборудвани автомобили, отколкото в Германия - и това е от години", отбелязва Божинов. И допълва, че топ модел 7-ма серия може да стигне до 440 хил. лв.
Все пак, дилърът работи по специална местна финансова програма, която да предложи по-добри условия за закупуване на най-малките автомобили. В момента се чака разрешение от BMW, а Божинов очаква, че то ще бъде получено и ще подкрепи още продажбите.
Източник: Теодор Пенчев
Дори и без нея обаче, M Car София отчита добър старт на 2019 след също добрата 2018 г. "За тази година трябва да продадем около 250 автомобила BMW и 40 Mini. Очертава се, че за първото тримесечие ще бъдем на 120% спрямо целта за продажби", посочва Божинов.
Шоурумът бе открит миналата година след инвестиция от €18 милиона, а локацията и самата сграда привлича интерес дори от други дилърства на BMW и Daimler от Германия, които са правили посещения. "Надяваме се тази инвестиция да може да бъде изплатена в сроковете, които сме планирали", каза още той. Към момента в дилърството работят 68 души, като там се предлага и сервизно обслужване.
Източник: Теодор Пенчев
Интерес към електромобилите и възход на бензина
От M Car София отчитат растящ интерес към електромобилите. "В България сме назад от световните тенденции за електрифициране. Положителното, което виждаме, че се случва, е, че има все по-голям интерес. Онзи ден продадохме три - не на един човек или фирма. Три е много малка бройка, но трябва да имаме предвид къде сме", казва Божинов.
И посочва, че преди две години един човек на 1 000 е имал интерес към електромобилите, но продажбите показват, че той расте. През 2018 г. в България са продадени общо 60 електромобили BMW.
В същото време Божинов предвижда, че ще бензинът ще вземе превес при продажбите на нови автомобили заради дебатите около дизела. Той припомни, че дизеловите двигатели помагат на автомобилните производители да постигнат целите си за екологичност и според него забрана за дизела не би трябвало да има. Акцентът, казва той, трябва да падне върху това дали автомобилите отговарят на дадена екологична норма.
"BMW няма намерение да маха дизеловите двигатели. Имайки предвид колко е голяма фирмата, аз много се съмнявам, че те не знаят какво говорят", заключва той.
Източник: Теодор Пенчев