Покупката на чисто нов автомобил би трябвало да бъде гаранция за качество и надеждност. При милиони коли ежегодно обаче това не е така – те биват изтегляни поради различни производствени дефекти. А през 2016-а броят им ще бъде вероятно рекорден.
Според изследване на Центъра за автомобилни проучвания CAR към Университета Дуисбург-Есен в Германия през тази година над 60 милиона автомобила ще бъдат изтеглени за ремонт.
Затова има две основни причини. Скандалът с най-големия производител на въздушни възглавници Takata, заради чийто дефект 40 милиона коли само през първите шест месеца на годината са били пратени в сервизите.
Това нанесе сериозни финансови щети на производителите на коли. Така например германските Mercedes и BMW са платили през първото полугодие по 400 милиона евро заради това. Audi пък са изхарчили 133 милиона евро. Според общата оценка проблемите с въздушните възглавници са стрували на германските производители близо 1 милиард евро.
Втората причина за големия брой изтеглени коли е скандалът с вредните емисии на Volkswagen. Заради него бяха изтеглени 11 милиона коли. Ако към това се прибавят и проблемите на Toyota през първото полугодие – 3.4 милиона отремонтирани коли, както и някои по-малко, от института прогнозират цифра от над 60 милиона в края на годината.
За сравнение световното годишно производство на коли минава 90 милиона бройки