Ръководството на Volkswagen обсъжда 5-годишен инвестиционен план на стойност над 70 млрд. евро, чиято цел е да превърне групата в лидер в електромобилите.
Бордът трябва да потвърди капиталовите разходи и тези за развитие. Инвестициите вероятно ще бъдат направени през периода 2018-2022 г., съобщиха пред Reuters 2 информирани източника, пожелали анонимност.
Най-големият автопроизводител в света ще вложи повече от 20 млрд. евро в електрическа мобилност до 2030 г., включително разходите за разработване на над 80 нови електрифицирани модела до 2025 г., правейки необходимите подобрения във заводите си.
В миналогодишния бюджет VW обеща да намали общите разходи за фабрики, оборудване и технологии до 6% от продажбите на автомобили до 2020 г., в сравнение с инвестираните 6.9% през 2015 г.
Компанията се активизира в развитието на електромобилите и технологиите за самоуправление след скандала "Дизелгейт", който нанесе сериозен удар върху имиджа на автомобилния гигант и му струваше милиарди обезщетения.
Volkswagen се насочи към самоуправляващите се превозните средства и тези с нулеви емисии, като обеща да предложи електрическа версия на всеки от произвежданите от групата 300 модела до 2030 г.
Дизеловият скандал и насочването към електромобилите възродиха напреженията между централното ръководство на групата и нейните автономни 12 марки, които са свързани с печалбите и работните места.
Германските мениджъри и профсъюзи се опитват да ограничат конкуренцията на проспериращата Škoda, като преместят част от производството й в Германия и накарат чешката марка да плаща повече за споделените технологии. Чешките им колеги категорично отхвърлят подобни планове.
Директори и синдикални лидери преговарят къде да бъдат насочени ресурсите за производството на електромобилите. Ситуацията се усложнява допълнително от влиянието на Долна Саксония - домашната провинция на VW, където се намират 6 от 10-те германски завода на автомобилния производител.
Автомобилният гигант ще вложи 10 млрд. евро до 2025 г. за разработване и производство на изцяло електрически и plug-in хибридни автомобили в Китай, съобразявайки се със затягането на екологичните правила на най-големия пазар.
Striker
на 17.11.2017 в 15:08:52 #1СоцВаген се опитва да възкреси мъртвец, хехех! Фолцваген си остана като развитие и технологии на равнище 2005-та година и там ще си и остане. Тесла изкарват и произвеждат, а ВАГинал тепърва ще инвестират!?