Анализаторите от големи инвестиционни банки като Goldman Sachs и Bank of America обикновено са на различни мнения (до известна степен) по отношение на бъдещите ценови цели на акциите. Но много рядко имат коренно различно виждания относно това дали акциите на дадена компания ще се качат или ще паднат.

Именно това се случва с Tesla. От 24 анализатори, които публично разкриха прогнозите си за Tesla, 8 казват, че трябва да си купите акции, мислят, че ще се покачат. Други 8 са на мнение, че акциите ще паднат и трябва да продавате. Останалите 8 смятат, че трябва да изчакате, твърдейки, че компанията ще се представи подобно на общия пазар.

И по-специално, най-ниската прогнозна цена за книжата на компанията се оценява на 155 долара, а най-високата - 464 долара. Осредненото предвиждане е за 281.79 долара, което пак е доста по-ниско от истинската стойност на книжата на Tesla, която сега е 327.09 долара след като пазарът се успокои след спада от 7% на Уолстрийт в сряда.

Снимка 302673

Източник: Yahoo.com

Има няколко причини за този спад на акциите.

Tesla обявиха, че са доставили 22 000 коли през второто тримесечие на 2017-та година. Докато с тази бройка компанията е на път да надмине продажбите си от 76 000 за цялата 2016-та година, то тя е по-малка от очакваната. Tesla отдава това на "сериозен недостиг в производството на 100 киловатчасови батерии"."

Вчера сутринта, Goldman Sachs свали ценовата им цел от 190 долара на 180 поради притеснения, че търсенето на старите Model S и Model X автомобили е в застой и Tesla ще имат проблеми да достигнат предстоящите си производствени цели, съобщава TechCrunch.

Разбира се, основният фокус на Tesla в момента е върху по-достъпния ценово Model 3, който ще започне да бъде произвеждан в края на този месец. Въпреки че, само 100 коли ще бъдат изработени през август, Илън Мъск заяви, че до декември месечното производство ще достигне 20 000, а през 2018-та - 500 000 автомобила годишно.

Истинската причина за това разединение между анализаторите е, че хората виждат Tesla по два различни начина. Единият е като традиционна компания за автомобили и ако я оценявате по индустриалните стандарти, то тя е доста надценена.

Вторият начин обаче е да гледате на Tesla като на технологична и енергийна компания, насочена към електрически и автономни автомобили и производството на батерии. А това може да означава, че в момента Tesla представлява само частица от огромния размер, в който може да се превърне.