Американският производител на електрически камиони Nikola заяви, че е отворен за сътрудничество с Hyundai Motor по технологията за водородни клетки. Отговорът на компанията идва след информация, че Nikola вече е потърсила корейския автомобилен производител.
В интервю за южнокорейския вестник Chosun Ilbo, публикувано в неделя, Тревър Милтън, основател на Nikola, заяви, че би искал да си сътрудничи с Hyundai. Той каза, че два пъти е отправял предложения на гиганта, които са били отхвърлени.
Hyundai, заедно с Toyota, са сред малкото автомобилни производители, застъпващи водородна технология.
"Тревър има огромно уважение към Hyundai и гледа на компанията като на лидер във водородната технология по целия свят", заяви говорител на NIkola пред Reuters. "Тревър има и ще бъде отворен за сътрудничество, ако те някога решат да го направят."
От Nikola обаче не отговарят на най-важния въпрос - дали всъщност компанията е адресирала предложение до Hyundai.
Запознат с Hyundai каза, че към момента между двете компании няма текущи разговори за сътрудничество. "Ако Nikola направи официална оферта, Hyundai може да разгледа предложението", посочва източникът.
Според него Hyundai иска да продаде водородните си системи на други автомобилни производители, но в същото време Nikola може да се превърне в потенциален конкурент на бизнеса с камиони на Hyundai.
"Би било сложна връзка", допълва източникът, който желае да остане анонимен, тъй като не е упълномощен да говори с медиите.
Hyundai отказа коментар.
През юли Hyundai Motor изпрати първите 10 бройки от Hyundai XCIENT Fuel Cell - първият в света масово произведен тежкотоварен автомобил за горивни клетки, до Швейцария, с цел да внедрят общо 1 600 броя камиона там до 2025 година.
В края на 2018 година Hyundai заяви, че ще увеличи драстично годишния си капацитет за производство на горивни клетки до 700 000 единици до 2030 година, включително 200 000 единици, които ще бъдат продадени на външни клиенти.
Hyundai си партнира с Audi по водородна технология за превозни средства.
Nikola заяви, че планира да започне да произвежда своите акумулаторни електрически камиони през 2021 година, последвани от електрическите камиони с горивни клетки през 2023 година.